ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
גינה את השימוש בבתי חולים

האיחוד האירופי קרא לחמאס לשחרר ללא תנאי את כל בני הערובה

האיחוד האירופי קרא להקמת מסדרונות הומניטריים, לרבות במעברי הגבול, כך שסיוע הומניטרי יוכל להגיע בבטחה לאוכלוסיית עזה. האיחוד האירופי חזר על קריאתו שהצלב האדום יקבל גישה לחטופים

האיחוד האירופי קרא לחמאס לשחרר ללא תנאי את כל בני הערובה
פעילות קרקעית של צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

בהצהרה של הנציב העליון מטעם האיחוד האירופי ג'וזף בורל נמסר, כי "האיחוד האירופי מודאג מאוד מהמשבר ההומניטרי המתגבר בעזה".

בהצהרה נאמר עוד: "האיחוד האירופי מצטרף לקריאות להפסקת פעולות האיבה ולהקמת מסדרונות הומניטריים, לרבות במעברי הגבול, כך שסיוע הומניטרי יוכל להגיע בבטחה לאוכלוסיית עזה".

בהתאם למסקנות המועצה האירופית מ-26 באוקטובר, "האיחוד האירופי מדגיש מחדש את זכותה של ישראל להגן על עצמה בהתאם למשפט הבינלאומי ולמשפט ההומניטרי הבינלאומי. האיחוד האירופי קורא לגישה הומניטרית וסיוע כדי להגיע לנזקקים באמצעות כל האמצעים הדרושים לרבות מסדרונות הומניטריים. בהקשר זה".

האיחוד האירופי חזר על קריאתו לחמאס "לשחרור מיידי וללא תנאי של כל בני הערובה". וקרא לתת לוועד הבינלאומי של הצלב האדום גישה לחטופים.

האיחוד האירופי גינה את השימוש של חמאס בבתי חולים ואזרחים כמגן אנושי. "יש לאפשר לאזרחים לצאת מאזור הלחימה. פעולות האיבה הללו פוגעות קשות בבתי החולים וגובות מחיר נורא מאזרחים וצוות רפואי. האיחוד האירופי מדגיש כי המשפט ההומניטרי הבינלאומי קובע כי יש להגן על בתי חולים, ציוד רפואי ואזרחים בתוך בתי חולים. כמו כן, יש לספק לבתי החולים באופן מיידי את הציוד הרפואי הדחוף ביותר ומטופלים הזקוקים לטיפול רפואי דחוף צריכים להתפנות בבטחה. בהקשר זה, אנו קוראים לישראל לנהוג באיפוק מירבי כדי להבטיח הגנה על אזרחים".

האיחוד האירופי חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד