כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
גיבור נפאלי

עובד זר הציל את חבריו מחמאס. ואז הוא נעלם

עובד מנפאל הציל את חבריו ממחבלי חמאס ואז הוא נעלם. הוא הגיע לאחרונה מנפאל לעבוד בישראל. ביפין ג'ושי מצא את עצמו לפתע באזור מלחמה. הוא השליך חזרה רימון שנזרק לעברו על ידי מחבל חמאסי. משפחתו נואשת למצוא מידע עליו

עובד זר הציל את חבריו מחמאס. ואז הוא נעלם
צעדה בנפאל למען החטוף צילום: צילום מסך

שני רימונים החליקו על רצפת הבטון של חדר נטול חלונות שבו הסתתרו כתף אל כתף 17 חקלאים מנפאל מפני מחבלי חמאס ב-7 לאוקטובר. בחוץ, חמושים של חמאס הסתובבו במטעים וברפת של קיבוץ עלומים והרגו כל מי שמצאו. הנפאלים הגיעו לישראל רק שלושה שבועות קודם לכן, לטפל במטעי תפוזים ולימון. חסרו להם יומיים מהמשכורת הראשונה שלהם.

ביפין זינק קדימה, הרים רימון אחד והטיל אותו למקום מבטחים. אבל הוא לא הצליח להגיע לרימון השני בזמן. הוא התפוצץ, והפיל חמישה מחבריו לרצפה, כשהם פצועים קשה, ה'וול סטריט ג'ורנל' מביא את סיפורם הטרגי.

ג'ושי ביפין סטודנט למדעי החקלאות בן ה-23 התנהג בגבורה באותו יום. הוא חילץ עמיתים לעבודה למקום מבטחים במטבח סמוך, ואז ניסה לחמוק החוצה ולחלץ את קורבנות הרימון. אולם לפני שהספיק לזוז, המחבלים חזרו עם תגבורת. החמושים פרצו דרך דלתות המטבח ותפסו את ביפין ושלושה חקלאים תאילנדים שהסתתרו בקרבת מקום. מאז לא שמעו מביפין.

הסיפור של ביפין ג'ושי הוא רק חלק קטן ממשבר החטיפה המסובך ביותר בהיסטוריה המודרנית. מחבלי חמאס מחזיקים ב-239 בני ערובה שנחטפו במהלך המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר. אותם שבויים, המוחזקים במנהרות מתחת לרצועת עזה, כוללים 10 אמריקאים.

יש גם עשרות פועלים ממדינות רחוקות זו מזו כמו מזרח אפריקה ודרום מזרח אסיה. בין החטופים 23 חקלאים תאילנדים, שני פועלים מטנזניים ומטפלים מסרי לנקה ומהפיליפינים.

"30 הימים האחרונים הרגישו כמו 30 שנה. זו הפעם הראשונה שאנחנו מעורבים במשבר כזה", אמרה קנטה ריזאל, שגרירת נפאל בישראל, היא אמרה שהיא מספרת את הסיפור לכל פקיד שהיא פוגשת: "ביבין הוא מיוחד כי הוא גיבור. הוא הציל את חבריו".

"אנחנו בקושי שורדים, תלויים בחוט של תקווה", אמר מחננד ג'ושי, אביו של ביפין, שנעזר בארגון #BringBackBipin שעושים מצעדים למענו בנפאל כדי לעורר את המודעות כולל העלאת מודעות ברשתות החברתיות. "כל רגע שעובר ללא החדשות היכן הבן שלנו נמצא, בין אם הוא בכלל חי, דוחף אותנו לקצה" אמר אביו.

כשיצא לישראל ב-13 בספטמבר, הרגיע ביפין את אמו, שיהיה בסדר. "אני אראה את העולם" הוא אמר לה.

ביפין סטודנט לחקלאות באוניברסיטת Far Western בנפאל, הוא נמנה עם קבוצה של 49 נפאלים שנשלחו על ידי המכללה שלו לחוות חקלאיות ישראליות, כולל קיבוץ עלומים, על גבול עזה. הרעיון של התוכנית, היה ללמוד לגבי טכניקות חקלאות ישראליות. בכל ערב, לאחר משמרת של קרוב ל-10 שעות, הוא היה מתקשר הביתה כדי לאחל לאמא שלו לילה טוב.

כאשר רקטות עפו מעליהן מעזה בימים אחרים, ביפין היה בשיחת וידאו עם חברים ותיקים מהאוניברסיטה, הוא ביקש מחבריו לא לספר להוריו - הוא לא רצה שהם ידאגו.

כששמע את הרקטות והירי מתקרבים ב-7 לאוקטובר, ביפין הבין שהתקיפה הזו שונה. סטודנט נפאלי אחד נורה למוות מיד ליד הדלת, אחד אחר שצעק, "אנחנו נפאליים" נהרג מיד כשזוג רימונים נזרק לתוך החדר. מחבל אוחז ברובה פרץ למטבח, הורה לביפין ושלושה תאילנדים הקרובים לדלת לצאת. מחבל אחר הרים את הטלפון שלו כדי לתעד את החטיפה. זו הייתה הפעם האחרונה שביפין נראה בחיים.

ממשלת נפאל שלחה צוות לקחת DNA מביתו של ג'ושי, כדי לבדוק גופות שלא זוהו, אף אף אחד לא נמצא תואם ל-DNA. התסכול של המשפחה הלך וגדל. חבריו קיימו מחאות והניפו כרזות: "התעוררו ממשלת נפאל". "הצילו את ביפין ג'ושי".

"אנחנו מקבלים רק הבטחות והבטחות", אמרה פדמה ג'ושי, אמו. 10 נפאלים נהרגו במתקפת הטרור, 6 ניצלו.

למרות מאמציה, ממשלת נפאל עדיין לא יכולה לאשר אם ביפין בחיים. בשבוע שעבר הביע שר החוץ האמריקני, אנטוני בלינקן, את "דאגתו לביפין ג'ושי, שנותר נעדר". 

אלא שבימים האחרונים הגיע מידע נוסף למשפחת ג'ושי, לאחר שהמודיעין הישראלי הפעיל את מספר הטלפון של ביפין. המקום האחרון שממנו היה אות, היה עזה.

חמאס עזה חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד