כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
3000 שוטרים

יותר מ-100,000 בני אדם צעדו בפריז נגד אנטישמיות

יותר מ-100,000 בני אדם צעדו אתמול בפריז נגד האנטישמיות הגואה על רקע מלחמת ישראל-חמאס. צרפת, שאסרה הפגנות פרו-פלסטיניות, רשמה יותר מ-1,000 פעולות אנטישמיות מאז שחמאס תקף את ישראל בחודש שעבר

יותר מ-100,000 בני אדם צעדו בפריז נגד אנטישמיות
שוטרים בפריז צילום: צילום מסך

יותר מ-100,000 בני אדם צעדו אתמול בפריז כדי למחות נגד האנטישמיות הגואה בעקבות המלחמה המתמשכת של ישראל נגד חמאס בעזה.

ראש הממשלה אליזבת בורן, נציגים של כמה מפלגות בשמאל, שמרנים וממפלגתו של הנשיא עמנואל מקרון וכן מנהיגת הימין הקיצוני מרין לה פן השתתפו בצעדה ביום ראשון בבירת צרפת, תוך אבטחה הדוקה. מקרון לא השתתף, אך הביע את תמיכתו במחאה וקרא לאזרחים להתקומם נגד "התחייה הבלתי נסבלת של אנטישמיות חסרת מעצורים".

עם זאת, מנהיג מפלגת השמאל הקיצוני, ז'אן-לוק מלנשון, תומך טרור וחמאס לא הגיע לצעדה, הוא כתב בשבוע שעבר כי הצעדה תהיה מפגש של "חברים של תמיכה ללא תנאי בטבח בעזה".

הרשויות בפריז פרסו 3,000 שוטרים לאורך תוואי ההפגנה על רקע עלייה מדאיגה בפעולות האנטי-יהודיות בצרפת מאז תחילת מלחמתה של ישראל נגד חמאס לאחר ה-7 באוקטובר. בצרפת יש את האוכלוסייה היהודית הגדולה ביותר באירופה.

בני משפחה של כמה מ-40 האזרחים הצרפתים שנהרגו בתקיפה של חמאס, ושל נעדרים או בני ערובה, השתתפו גם הם בצעדה, שלפי משטרת פריז היו בה 105,000 משתתפים.

הרשויות בצרפת רשמו יותר מ-1,000 מעשים אנטישמיים נגד יהודים ברחבי המדינה בחודש מאז החל הסכסוך במזרח התיכון. הנשיא מקרון התחייב כי העבריינים יועמדו לדין ויענשו.

"צרפת שבה אזרחינו היהודים מפחדים היא לא צרפת", כתב מקרון במכתב שפורסם בעיתון "לה פריסיאן". הוא קרא למדינה להישאר "מאוחדת מאחורי ערכיה ולפעול למען שלום וביטחון לכולם במזרח התיכון".

מקרון אמר שהוא ישתתף "בלב וברוח", אבל לא באופן אישי. "התפקיד שלי הוא לבנות אחדות במדינה ולהיות איתן בערכים", אמר מקרון בשבת.

מנהיגת הימין הקיצוני הצרפתי, מרין לה פן, השתתפה בצעדה על רקע ביקורת חריפה על כך שמפלגתה לא הצליחה להתנער מהמורשת האנטישמית שלה למרות הלגיטימיות הפוליטית הגוברת.

צרפת אסרה על הפגנות פרו-פלסטיניות, אם כי תומכים צעדו במספר ערים בצרפת בשבועות האחרונים, כולל אלפים שדרשו הפסקת אש בעזה בהפגנה חוקית בפריז ביום ראשון שעבר.

חמאס אנטישמיות צרפת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד