כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
12 סוללות במזרח התיכון

ארה"ב ביטלה את הצגת הפטריוט בתערוכה בדובאי עקב המלחמה

צבא ארה"ב היה אמור להציג את טילי הפטריוט היקרים שלו בתערוכה בדובאי השבוע, אך ביטל את התצוגה ושלח את הפטריוט למזרח התיכון. הסוללה בשווי מיליארד דולר, המותקנת על שלוש משאיות, הייתה נחוצה כדי להגן על חיילי ארה"ב  

ארה"ב ביטלה את הצגת הפטריוט בתערוכה בדובאי עקב המלחמה
מערכות הפטריוט צילום: צבא גרמניה

צבא ארה"ב היה אמור להציג את הפטריוט, אחת ממערכות ההגנה מפני טילים היקרות ביתור שלו בתערוכה בדובאי השבוע, חלק מחלון ראווה אמריקאי באחד מירידי הנשק הגדולים בעולם.

ואז פרצה מלחמת חרבות ברזל, והסוללה בשווי מיליארד דולר, המותקנת על שלוש משאיות, הייתה נחוצה כדי להגן על חיילי ארה"ב המבוססים במזרח התיכון מפני התקפות של קבוצות מיליציות שנתמכות על ידי איראן - והפנטגון הפסיק את התוכניות לתערוכה, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

מנהיגי הצבא האמריקאי הזהירו במשך שנים שחסר להם מערכות נגד טילים ומל"טים, כדי להתמודד עם אינספור אתגרי הביטחון הלאומי של ארה"ב שמציבים תחרות אסטרטגית עם סין, מלחמה באוקראינה והלחימה במזרח התיכון.

כמה מחוקקים חזרו על החששות. "אני מודאג מהיכולת שלנו לספק הגנה אווירית באזורים אחרים", אמר דאג למבורן הרפובליקני, יו"ר ועדת המשנה של השירותים המזוינים של בית הנבחרים המטפלת בהגנה מפני טילים. למבורן אמר שהאיומים על כוחות ארה"ב במזרח התיכון מצדיקים את ההיערכות, ודחף למימון של פטריוטים נוספים.

הפנטגון שלח סוללה אחת לאוקראינה באביב האחרון, כדי לעזור לאוקראינה להדוף טילי שיוט רוסיים. כעת, בעקבות סדרה של התקפות מל"טים וטילים על כוחות ארה"ב בסוריה ובעיראק שהפנטגון מאשים מיליציות הנתמכות על ידי איראן, מספר סוללות הפטריוט באזור הגיע ל-12 לפחות.

 

ארה"ב מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד