כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
סולידריות בריטית

חברת הפרלמנט הניחה מגן דוד ביום הזיכרון כאות הזדהות עם ישראל והיהודים

יום הזיכרון הבריטי מתאפיין בטקסים בכל רחבי הממלכה. כל חבר פרלמנט מניח בגן הפרלמנט את "הפרג האדום" שהוא סמל יום הזיכרון עבור המחוז אותו הוא מייצג. הפרג מודבק על צלב נוצרי. חברת פרלמנט לא יהודיה החליפה את הצלב במגן דוד כאות סולידריות עם ישראל והיהודים בבריטניה

חברת הפרלמנט הניחה מגן דוד ביום הזיכרון כאות הזדהות עם ישראל והיהודים
הפרג על מגן דוד צילום: חברת הפרלמנט רבקה האריס

הקהילה היהודית השתתפה ביום ראשון באירועי יום הזיכרון לחיילים בריטים שנפלו במלחמות, במפגן נוקב של אחדות וזיכרון, חברי הקהילה היהודית בקאנווי איילנד בבריטניה השתתפו באופן פעיל באירוע יום הזיכרון שנערך מחוץ למרכז ציבורי בעיר.

האירוע השנתי מציין את הכבוד לכל הגיבורים שנפלו מאז מלחמת העולם הראשונה, מסורת שמהדהדת עמוקות בקרב תושבי העיירה הקטנה הזו באי קאנווי. חיל החימוש הלאומי מהווה חלק בלתי נפרד מהטקס הזה.

מעורבות הקהילה היהודית מדגישה את תפקידה המשמעותי בקהילה המקומית. האירוע כלל את המאבקים המתמשכים נגד הרוע במזרח התיכון, תוך שימת דגש על הצורך בסולידריות ותמיכה לקהילה היהודית.

הקהילה המקומית, לרבות המועצה המקומית, הפגינה תמיכה בלתי מעורערת בקהילה היהודית. יש לציין כי בכינוס הפרלמנט ביום חמישי האחרון, הציגה חברת הפרלמנט רבקה האריס (לא יהודיה) סולידריות על ידי בחירת מגן דוד, במקום הצלב המקובל ליום הזיכרון.

ר' יואל פרידמן, ר' יהושע פערל ור' אליעזר גראס ממשתתפי הכינוס בקאנווי איילנד.

"הנוכחות וההשתתפות הפעילה של הקהילה היהודית באירוע יום הזיכרון מחזקות את תחושת האחדות החזקה בתוך הקהילה המגוונת שלנו", ציין יואל פרידמן, ממייסדי הקהילה היהודית באי קאנווי. "אנו מעריכים את התמיכה שמפגינים הן הקהילה המקומית שלנו והן מהנציגים הנבחרים שלנו, על ידי המחווה של חברת הפרלמנט רבקה האריס".

בריטניה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד