כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
על סף תהום

שני ילדיה בשבי: "שיעשו הפסקת אש או הפסקת לחימה לשחרורם"

הדס קלדרון, שבעלה לשעבר ושני ילדיה בשבי חמאס: "אין מצב שהמדינה תקריב את ילדיה, מה זה, עקדת יצחק?". טענה: "כבר נכשלנו, בואו נודה"

שני ילדיה בשבי: "שיעשו הפסקת אש או הפסקת לחימה לשחרורם"
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

חייה של הדס קלדרון, תושבת ניר עוז, השתנו לבלי היכר לפני 38 יום; בעלה לשעבר עפר בן ה-50 וילדיה סהר בת ה-16 וארז בן ה-12 נלקחו בשבי חמאס, ואילו אמה כרמלה ואחייניתה נוי דן נרצחו על ידי המחבלים האכזריים.

בשיחתה עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM, סיפרה על תחושותיה בעקבות הצער הכבד לצד התקווה להשבת יקיריה. "אני מתחילה להרגיש את עייפות הקהל, אנשים רוצים לחזור לשגרת החיים, היא לא תחזור עד שהחטופים לא יחזרו", טענה.

"ילדים ותינוקות לא יכולים להיות שייכים לשום עסקה, פשוט תוציאו אותם. אין פה עניין של עסקאות. מה להם ולשבי? זה מלווה בכל כך הרבה מתח וחששות, והמעבר הזה בין ייאוש לתקווה, זה בלתי נסבל. אני לא רוצה להיות אפילו באופטימיות זהירה, אני רוצה אותם בבית. אני רוצה שהעסקה תיסגר, שיעשו הפסקת אש או אפילו הפסקת לחימה לשחרור החטופים. מספיק עם האפיזודה הזו".

בהמשך, הוסיפה: "כל המשפחות עוקבות בדאגה אחרי ההחלטות, אני מזכירה להם לא להתבלבל. יש שם אזרחים, פצועים שמופקרים 38 יום, חטפו למדינה את העתיד, גורל החטופים בידיים שלהם. אני דורשת מהקבינט שמעל לכל יעד ארוך טווח, כמו חיסול חמאס וכאלה דברים, הם חייבים לתת עדיפות עליונה לחזרה מיידית של החטופים בריאים ושלמים. זה יעד יחידי וראשון. אם הם לא יחזרו, זאת תהיה הפרה של החוזה השורשי, העתיק, המהותי ביותר, בין האזרח למדינה שלו. ההשלכות של זה הרות גורל לעם ישראל עשרות שנים קדימה. מעל 240 הופקרו, את החטופים החיים שמופקרים כבר חובתם להחזיר לפני הכל. מי אחרי זה יסמוך שזה לא יהיה הילד שלו מחר? מי יוכל לסמוך על זה שמישהו יסמוך עליו? הם מחויבים לנו כאזרחים. דורשת מהם לקיים את העסקה כאן ועכשיו". 

"הופר ההסכם הבסיסי בין המדינה לאזרחים שלה" 

"אנחנו כבר 38 יום, אנחנו עושים הכל על מנת שיחזירו אותם", זעקה קלדרון. "ועדיין אין פתרון. הם עדיין שם. באופן אישי הגעתי להבנה שהפתרון האמיתי נמצא כאן אצלנו. אני לא רצה יותר לשום מקום. אני פונה לקבינט המלחמה, לרה"מ, ואומרת להם - הופר ההסכם הבסיסי בין המדינה לאזרחים שלה. זוהי חובתם המוסרית והמדינית להחזירם במיידי בריאים ושלמים. נתניהו אחראי באופן אישי, זו אחריות מוסרית שלו, מבלי שתיפול שערה משערות ראשם. הגורל שלהם בידיים שלהם. אני לא יודעת כלום, ראינו עם מי יש לנו עסק. אנשים ברוטליים ואכזריים. אנחנו לא כמוהם. אין מצב שהמדינה תקריב את ילדיה. מה זה, עקדת יצחק? על איזה מזבח ארור? מזבח היוהרה? הניצחון? כבר נכשלנו, בואו נודה. רק בהשבתם יהיה ניצחון. למה ראש הממשלה לא יוצא ורואה? אני רוצה שהוא יראה את העם שלו, ואז הוא יבין שזה יהיה הניצחון האמיתי והעם ייתן לו גב. הוא לא ישכח לו לעולם שהוא הביא אותם הביתה". 

בסיום דבריה, תיארה הדס את מצבה הקשה בימים אלה: "אין שום דבר שעוזר, אני על סף תהום, אני בתוך בועה של אימה, אני יושבת בתל אביב כדי להיות קרובה לתקשורת. אני לא רואה מה קורה סביבי. אני מתפקדת כמו טייס אוטומטי, אסור לי להרגיש ואסור לי לחשוב, אחרת אני מתרסקת. תדמיינו את הילד שלכם זרוק במחילה. לכו תדעו מה הוא ראה בדרך. ברגע שאני מתחילה לחשוב על זה, אני נשברת". 

חמאס עזה בנימין נתניהו חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד