ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
העבירה ביקורת על הממשלה

שרת הפנים הבריטית תמכה בישראל - ופוטרה

שרת הפנים של בריטניה סואלה ברוורמן גינתה את ההפגנות בעד עזה שמתקיימות בלונדון מאז פרוץ המלחמה ואמרה כי הן הפכו ל"צעדות שנאה". ראש הממשלה סונאק הדיח אותה. בנוסף מינוי חדש בבריטניה, שר החוץ הבא הוא ראש הממשלה לשעבר דיוויד קמרון

שרת הפנים הבריטית תמכה בישראל - ופוטרה
שוטרים בריטיים בעידן הקורונה צילום: unsplash

שרת הפנים של בריטניה, סואלה ברוורמן, פוטרה על ידי ראש הממשלה רישי סונאק. ברוורמן, שהתייצבה לצד ישראל מאז פרוץ המלחמה, טענה כי ההפגנות בבריטניה בעד עזה בבריטניה הפכו ל"צעדות שנאה".

מבקריה של השרה ברוורמן שפוטרה אמרו כי המאמר שכתבה ב'טיימס' נגד ההפגנות עודד פעילי ימין קיצוני להתעמת עם מפגינים תומכי חמאס. בתקשורת הבריטית דווח כי סונאק ביקש מברוורמן "לעזוב את הממשלה", והיא נענתה בחיוב לבקשתו.

מי שיחליף את ברוורמן בתפקיד הוא שר החוץ ג'יימס קלברלי, שאמר כי "זה כבוד להתמנות לשר הפנים. המטרה ברורה. התפקיד שלי הוא לשמור על בטיחות האנשים במדינה הזו".

ראש הממשלה סונאק צפוי להחליף שרים נוספים בקבינט שלו. שר החוץ החדש של בריטניה יהיה ראש הממשלה לשעבר דיוויד קמרון שהיה בשלטון מ-2010 עד 2016. חזרתו של קמרון לחיים הפוליטיים הפתיעה רבים בממלכה.

ראש הממשל לשעבר של בריטניה תרזה מיי, בירכה על שובו של ראש הממשלה לשעבר כשר חוץ. "ניסיונו העצום על הבמה הבינלאומית יהיה יקר מפז בתקופה זו של אי ודאות גדולה בעולמנו", היא כתבה. "מצפה לעבוד שוב ביחד". מיי הייתה שרת הפנים בממשלתו של קמרון, לפני שהפכה לראש ממשלה בעצמה.

שר החוץ החדש קמרון הגיב למינוי: "הייתי מחוץ לפוליטיקה בשבע השנים האחרונות, אני מקווה שהניסיון שלי - כמנהיג שמרני במשך אחת עשרה שנים וכראש ממשלה במשך שש - יסייע לי לעזור לראש הממשלה", אמר קמרון.

הוא הדגיש כי למרות שהוא "לא הסכים עם כמה החלטות בודדות" שקיבל סונאק, ראש הממשלה הוא מנהיג "חזק ובעל יכולות".

 

בריטניה מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד