כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
התפילה התבטלה

בית הכנסת במלבורן פונה בעקבות מפגינים תומכי חמאס

בית הכנסת במלבורן אוסטרליה פונה ביום שישי בערב בעקבות מתיחות סביב מלחמת ישראל-חמאס. שעות לאחר מכן, פרצה אלימות בין מפגינים פרו-פלסטינים לבין מפגינים פרו-ישראלים בפארק סמוך

בית הכנסת במלבורן פונה בעקבות מפגינים תומכי חמאס
דגל אוסטרליה צילום: Pixabay

בית כנסת בעיר מלבורן שבאוסטרליה פונה בהוראת המשטרה בליל שבת האחרון בזמן שמפגינים פרו-פלסטינים הפגינו בקרבת מקום.

תפילות השבת הופסקו באמצע התפילה בבית הכנסת המרכזי בקולפילד, שכונה יהודית, כאשר המשטרה וצוות הביטחון של בית הכנסת המליצו לכולם לעזוב כאמצעי זהירות, כך לפי מכתב של נשיא בית הכנסת פיל גולדמן, ורב בית הכנסת הרב שמואל קרנובסקי, כ-150 איש נכחו באותה עת.

"בית כנסת הוא מקלט בטוח, מקום מפלט, רגוע ושליו, מלא בתפילה, שיר והשראה. שבת, מעצם הגדרתה היא יום מנוחה, הרהור ושלווה", כתבו.

"למרבה הצער, ביום שישי בערב, עבור הקהילה שלנו, תחושת המפלט, הרוגע והשלווה התנפצה. החופש לעסוק בדת שלנו ללא פחד או הפחדה היה בסכנה".

עוד נכתב: "באמצע התפילה התבקשנו לסיים מוקדם וכולם ללכת הביתה. זה היה אמצעי זהירות, כיוון שההפגנה המתוכננת היתה אמורה להיות ממש מחוץ לבית הכנסת. אף אחד לא ידע מה הטמפרטורה של ההפגנה. זה נהיה ברור באופן מזעזע שעתיים לאחר מכן. עצוב וכואב שנאלצנו לעשות זאת, הקהילה שלנו (המספר 150 באותו ערב) עזבה את המקום על פי עצת אנשי הביטחון, כולל ילדים רבים, לפני שהתחיל עימות אלים. אנו תמיד נשקול את בטיחותה ורווחתה של הקהילה שלנו לפני הכל".

שעות לאחר מכן, פרצה תגרה אלימה בין מפגינים פרו-פלסטינים לבין מפגינים פרו-ישראלים בפארק סמוך. בעל חנות פלסטיני-אוסטרלי אמר כי חנותו נשרפה לאחר שתועד בהפגנה פרו-פלסטינית אחרת.

כ-400 בני אדם היו מעורבים, כ-200 מכל צד, כך לפי המשטרה המקומית, שהשתמשה בגז פלפל כדי לפרק את המהומות. מהמשטרה נמסר כי אדם אחד רוסס בגז פלפל ואדם אחר נפצע קל לאחר שנפגע מסלע. הם אמרו שהם יבדקו את צילומי מצלמות האבטחה כדי לראות אם התרחשו עבירות פליליות אחרות.

 

 

 

אוסטרליה אנטישמיות חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד