ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
שנאה מסביב לעולם

אנטישמיות ללא הפסקה: ציור קיר באיטליה ואנדרטת השואה בדנמרק הושחתו

ציור קיר של אנה פרנק באיטליה, ואנדרטת השואה בדנמרק הושחתו. ציור הקיר במילאנו מתאר את אנה פרנק דומעת עם דגל ישראל. החלק של ציור הקיר שבו מופיע פרנק היה מכוסה בכתובות גרפיטי גדולות של 'עזה חופשית'

אנטישמיות ללא הפסקה: ציור קיר באיטליה ואנדרטת השואה בדנמרק הושחתו
מדרגות האמפי הושחתו עם דגל פלסטין צילום: European Jewish Congress

אנדרטת השואה בדנמרק וציור קיר באיטליה שהוקדש לאנה פרנק שנרצחה בשואה הושחתו.

סלע אנדרטת השואה והאמפיתיאטרון בקופנהגן עשו כבוד לאזרחים דנים שסיכנו את חייהם כדי להציל יהודים במהלך הכיבוש הנאצי של המדינה במלחמת העולם השנייה.

הסלע הושחת בכתובות גרפיטי ואילו מדרגות האמפי הושחתו עם דגל פלסטין גדול עם המילים "שחררו את עזה" ביום שבת. סגן ראש ממשלת איטליה, מתאו סלביני, הגיב באינסטגרם על הוונדליזם: "איזו בושה".

מטעם הקונגרס היהודי האירופי נמסר: "אנו עצובים מהוונדליזם האנטישמי שהשחית את האנדרטה בקופנהגן לכבוד המאמצים ההרואיים להציל את יהודי דנמרק מהנאצים. אי אפשר לסבול סוג זה של שנאה בחברה של היום".

בנוסף ציור הקיר של אנה פרנק שנוצר על ידי האמן האיטלקי אלקסנדרו פאלומבו הושחת במילאנו. עבודתו של פאלומבו, הממוקמת בפיאצה קסטלו במילאנו, מציגה את אנה פרנק דומעת עם דגל ישראל הניצבת לצד נערה פלסטינית המציתה דגל חמאס.

החלק של ציור הקיר שבו מופיע פרנק היה מכוסה בכתובות גרפיטי גדולות של 'עזה חופשית'.

בנוסף הושחתה יצירה שנייה של האמן הממוקמת בחלק פורטה נוובה של העיר. נראה בו ילד בתמונה מפורסמת שצולמה בגטו ורשה. פאלומבו הסביר ששתי היצירות, שנקראות 'תמימות, שנאה ותקווה', "היו אזהרה מפני גל האנטישמיות שמשתלט על יהודים בכל רחבי העולם".

הוא הוסיף: "המעשה של הגזענים האנטישמים האלה היא למחוק את הזיכרון כדי לכפות את מחשבותיהם הטרוריסטיות, אבל הפעולות הפחדניות האלה לא מפחידות אותי ואני אמשיך להגן על חופש הביטוי של הדמוקרטיה שלנו ובאמנות שלי אגיב לטרור שהם רוצים לגרור אותנו אליו. עם זאת, ההשחתה הזו רק מחזקת את משמעות העבודות ומאלצת אותנו להגיב חזק עוד יותר, כי היא מבליטה את כל הכעס והסכנה החברתית של המכונה האנטישמית השונאת הזו שמתנהלת".

"מעשי הוונדליזם הללו הם הפגנות של חשיבה טרוריסטית שמערערת את החופש של כולנו. אם הפוליטיקה והמוסדות לא יגיבו בכוח לאלימות האנטישמית אז כולנו נפסיד: מתן לגיטימציה למעשים הללו פירושה מתן לגיטימציה לחשיבה הטרוריסטית גם בחברה שלנו. וזה מה שתעמולת חמאס רוצה. הזעם האנטישמי שמשחרר חמאס מציף את היהודים בכל חלקי העולם, האימה הזו שחוזרת מהעבר חייבת לגרום לכולנו להרהר כי היא מערערת את החופש, הביטחון והעתיד של כולנו".

חמאס אנטישמיות איטליה אנה פרנק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד