י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
לוחמי השייטת פשטו

חשיפה דרמטית: החטופים הוחזקו מתחת לבית החולים

דובר צה"ל נכנס לבית חולים רנתיסי בצפון הרצועה לאחר פשיטה שערכו במקום לוחמי שייטת 13. הגרי חושף הוכחות לשימוש בבית החולים עבור מטרותיו הצבאיות של חמאס. בנוסף נחשפות ראיות שהוחזקו במקום חטופים - כולל תינוקות

חשיפה דרמטית: החטופים הוחזקו מתחת לבית החולים
מתוך הפשיטה במרתף בית חולים צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל תא"ל דני הגרי הציג הערב (שני) לכלי התקשורת ברחבי העולם הוכחות דרמטיות על הימצאות תשתיות של ארגון הטרור חמאס בתוך בית החולים רנתיסי שבצפון הרצועה. הגרי הציג בתיעוד כיצד חמאס השתמש בבית החולים שם הקים תשתיות טרור. במקום נראו כלי נשק ומנהרות. הגרי טען כי ישנו חשד שבבית החולים הוחזקו חטופים ומציג הוכחות לכך.



דף שיבוצים של המחבלים שסומן עד לפני שבוע לערך, הדך נמצא בבונקר מתחת לבית החולים רנטיסי.

דובר צה"ל הגרי הציג את הממצאים שחשפו לוחמי שייטת 13 וצוות הקרב של חטיבה 401 בפשיטה על בית החולים רנתיסי. לפי הצילומים שהציג, במרתף בית החולים פעלה מפקדת שליטה של חמאס. במקום נמצאו חגורות ומטעני נפץ, וטילי RPG.

בנוסף, הציג הגרי עדויות לכך שחמאס החזיק במקום חטופים ישראלים, כולל תינוקות, לאחר שנמצא במרתף בקבוק של תינוק, וכן וילונות שנועדו להסתיר את הקיר בשביל צילום החטופים, שירותים מאולתרים, מטבח קטן ורשימת תורנויות על הקיר.

במקום התגלתה מנהרה בעומק 20 מטר. רובוט שנכנס לפיר גילה דלת, והחיילים נכנסו דרכה למנהרה. באחד החדרים נמצא גם ציוד לתינוקות ויתכן כי אחד הפעוטות החטופים שהה במקום לפני שהוברח למקום אחר. אתמול פונו מבית החולים אחרוני החולים לבית חולים אחר ויתכן כי החטופים יצאו עם החוטפים למקום אחר.

הגרי הוסיף כי "כמות חומרי הנפץ שנמצאה בבית חולים מהווה סיכון לכל מי שמתאשפז שם. מצאנו שם אופנוע, אנחנו מאמינים שהחטופים הובאו לשם רכובים עליו. אנחנו מאמינים כי חטופים הוחזקו במנהרה, מצאנו כיסא ועליו חבלים, ועלון של ארגון הבריאות העולמי".

הגרי העביר מסר לעולם: "אסור לעולם לשכוח את הפשעים. אנחנו נשחרר את החטופים מעזה ונשחרר את עזה מחמאס, למען אזרחי ישראל וכן תושבי עזה".

צה"ל בית חולים עזה מלחמת חרבות ברזל חמאס חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד