י"ט אייר התשפ"ד
27.05.2024
אות חיים

הישראלית שנחטפה בעיראק: "הגעתי בשליחות המוסד"

החוקרת הישראלית אליזבט צורקוב נחטפה לפני שבעה חודשים בבגדד, ומאז לא שמעו ממנה. הערב פורסם תיעוד ברשתות החברתיות שבו צורקוב פונה למצלמה תחת לחץ מצד חוטפיה ומספרת על עצמה ועל מצבה. לדבריה היא עבדה עבור המוסד

בגדד - עיראק
בגדד - עיראק צילום: Pixabay

חוטפיה של אליזבט צורקוב, שנחטפה בעיראק לפני כ-8 חודשים בזמן שביקרה שם, פרסמו סרטון בו קוראת לעצירת המלחמה בעזה. צורקוב כזכור, ביקרה בעיראק במרץ האחרון כחלק ממחקר שעשתה עבור עבודת הדוקטורט שלה לאוניברסיטה בארה"ב. היא נחטפה על-ידי חמושים ממיליציית גדודי חיזבאללה הפרו-איראנית שפועלת במדינה, לאחר שישבה בבית קפה בבגדד.

בסרטון, שצולם ככל הנראה בכפייה, היא נשמעת אומרת: "שמי אליזבט צורקוב. אני אזרחית ישראלית. גילי עוד מעט יהיה 37. לפני שעזבתי את ישראל עברתי לארה"ב. גרתי בת"א בשכונת גן החשמל. בשנים שבהן גרתי בארה"ב עבדתי לטובת המוסד וה-CIA. בתחילת עבודתי, עבדתי בסוריה בבניית הקשר בין ישראל וכוחות סוריה הדמוקרטית בצפון- מזרח המדינה, ביקרתי באזורים האלה ב-2019 בשליחות של המוסד וה-CIA. לאחר מכן התחלתי לעבוד בעיראק, עבדתי על הנושא של קידום נורמליזציה בקרב האופוזיציה הליברלית בעיראק, והמשימה המרכזית שעבדתי עליה בתקופה האחרונה היא יצירת מתח בתוך עיראק".

היא קראה לישראל להפסק את המלחמה בעזה. מה שמוכיח כי הסרטון צולם לאחרונה. היא אמרה כי אף אחד לא פועל לשחרורה וכי לא נעשה דבר לגביה בשבעת החודשים האחרונים. היא ביקשה ממשפחה לעשות הכל להביא לשחרורה.

אחותה של אליזבט צורקוב, אמה, בתגובה לסרטון שלה בשבי בעיראק: "מאושרים לראות את ליזה שלנו בחיים. לא נגיב על תוכן דבריה, שכן ברור שאולצה לומר אותם. עם זאת, נראה שבריאותה טובה בהתחשב במצב ונראה שהסרטון צולם לפני זמן לא רב. פרסום הסרטון הוא צעד משמעותי במאמץ להשיבה הביתה, לחיק משפחתה האוהבת".

צורקוב, מחזיקה גם באזרחות רוסית, ביקרה בעיראק במרץ כחלק ממחקר שעשתה עבור עבודת הדוקטורט שלה באוניברסיטת פרינסטון האמריקנית.

כזכור צורקוב נסעה לעיראק בינואר האחרון כדי לעשות שם מחקר אקדמי. בנוסף ללימודים באוניברסיטת פרינסטון בארה"ב, היא חלק ממכון ניו ליינס לאסטרטגיה ומדיניות, קבוצת מחקר מוושינגטון.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח לאחר חטיפתה של גב' צורקוב שהיא עלולה להיות מועברת לאיראן, אך לא נמצאה כל אינדיקציה שזה קרה. אליזבת צורקוב מוחזקת על ידי המליציה השיעית כתאאב חיזבאללה.

 

עיראק המוסד חיזבאללה רוסיה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד