י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
הפסקת אש זמנית

וושינגטון פוסט: ישראל וחמאס קרובים להסכם שחרור עשרות חטופים

ישראל וחמאס קרובים לעסקת שחרור חטופים בני ערובה בה יכללו את רוב הנשים והילדים הישראלים שנחטפו ב-7 באוקטובר, לפי גורם ישראלי בכיר. ההסכם עשוי להתפרסם בתוך ימים אם הפרטים הסופיים ייפתרו

וושינגטון פוסט: ישראל וחמאס קרובים להסכם שחרור עשרות חטופים
פעילות קרקעית של צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

ישראל וחמאס קרובים לעסקת שחרור חטופים בו רוב הנשים והילדים הישראלים שנחטפו ב-7 באוקטובר ישוחררו, לפי גורם ישראלי בכיר. ההסכם עשוי להתפרסם בתוך ימים אם הפרטים הסופיים ייפתרו.

"המתווה הכללי של העסקה מובן", הסביר הבכיר הישראלי ל'וושינגטון פוסט'. ההסכם כולל שחרור נשים וילדים ישראלים בקבוצות, במקביל לנשים וצעירים פלסטיניים המוחזקים בבתי הכלא בישראל.

ישראל רוצה לשחרר את כל 100 הנשים והילדים שנחטפו מישראל, אך המספר הראשוני צפוי להיות קטן יותר. חמאס הודיע ​​כי הוא מוכן לשחרר 70 נשים וילדים, כך על פי הצהרה של אחד מאנשיו בערוץ הטלגרם של הקבוצה שצוטטה על ידי רויטרס ביום שני. מספר הנשים והצעירים הפלסטיניות שעלולים להשתחרר אינו ברור, אבל פקיד ערבי אמר בשבוע שעבר שיש לפחות 120 בכלא בישראל.

על פי ההסכם תהיה הפסקת אש זמנית של אולי חמישה ימים בזמן חילופי בני הערובה והאסירים, כך אמר הגורם הישראלי. הפסקת אש זו תאפשר נסיעה בטוחה לחטופים הישראלים. זה יכול גם לאפשר הכנסת סיוע בינלאומי נוסף לאזרחים פלסטינים בעזה להקל על המשבר ההומניטרי שם, הסביר הפקיד הישראלי.

על פי הדיווח הנשיא ביידן הביע תמיכה חזקה בעסקה הנוכחית והביע הערכה אישית לאמיר קטאר, תמים בן חמד אל-ת'אני, שפעל כמתווך עם חמאס. "שני המנהיגים הסכימו כי יש לשחרר את כל בני הערובה ללא דיחוי נוסף", נאמר בהודעת הבית הלבן .

כמה בני ערובה מוחזקים על ידי קבוצות אחרות. ארגון הג'יהאד האסלאמי מחזיק כ-35 שבויים, ומיליציה המכונה "שביחה" וקבוצות קטנות אחרות מחזיקות בעוד כמה עשרות.

חמאס עזה חטופים קטאר מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד