כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חלום מקצועי

המקצוע שמנפץ מיתוסים: "קם בבוקר עם ניצוץ בעיניים"

תחום לימודי הביטוח טומן בחובו אתגרים מרתקים, תחושת שליחות אמיתית ופוטנציאל כלכלי גבוה במיוחד • בוגרי אורין שפלטר, המכללה המובילה בענף, משתפים על החלום שהגשימו דרך הלימודים וכן מדוע מדובר בתחום חשוב במיוחד עבור החברה החרדית • "זכיתי להציל הרבה אנשים מקריסה"

המקצוע שמנפץ מיתוסים: "קם בבוקר עם ניצוץ בעיניים"
יואב דוידוביץ' - שותף ומרצה בכיר במכללה צילום: יח"צ

הגיע פרק הזמן בחיים בו אתם ניצבים מול השאלות החשובות והגורליות בחייכם: לאיזה נתיב מקצועי לפנות? היכן להשקיע בשנים הקרובות את מיטב כספכם ומרצכם, עבור בניית קריירה מוצלחת? ואיזה תחום יביא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר את הכישורים שלכם?

אחד מענפי המקצוע שלא זוכה להכרה מספקת וכדאי לקחת אותו ברצינות בתוך מערכת השיקולים, הינו תחום לימודי הביטוח על שלל מקצועותיו.  

ליצירת קשר עם אורין שפלטר השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם>>>


בוגרי אורין שפלטר, המכללה ללימודי ביטוח ופיננסים המובילה בישראל, מספקים נקודת מבט שונה ומיוחדת ממה שידענו עד כה על עולם הביטוח. "בעבר לאנשים לא הייתה מודעות לדרייב העצום שיש לעוסקים במקצוע הזה", משתף ישראל סלומון, מתכנן פיננסי בכיר מהמובילים במגזר החרדי. "בתחום הזה נדרשת הרבה מאוד גמישות מחשבתית והוא כולל פתרונות פיננסיים יצירתיים, אשר לעתים יהוו למשקיעים או לחוסכים, פער של עשרות ומאות אלפי שקלים בתשואות".

ישראל חושף גם רובד נוסף, חשוב יותר, במשמעות שמעניק תחום הביטוח לחיינו האישיים. "אחרי שאתה עוסק במקצוע, אתה מגלה כמה שליחות יש בזה. משפחות חוות לא עלינו טרגדיות, ולולא הכסף שמגיע דרך תביעות הביטוח או הכספים שהושקעו בתכנון מדוקדק, גם מגביות הצדקה לא היו מספיקות חלילה והן היו קורסות לחלוטין. כיום לצערנו, הגענו במגזר החרדי למצב בו ההורים המתבגרים נזקקים לא פעם לעזרה וסיוע מצד הילדים שלהם, במקום שהמצב יהיה הפוך והם יוכלו לעזור לילדים. חוסר המודעות הזה זועק לשמים". טוען בכאב.

"כשאני פוגש אנשים, לכולם יש בסוף חזון דומה - לעמוד לימין ילדיהם בפן הכלכלי עד סוף ימיהם ומעבר לכך. אני חש שליחות וחשיבות גדולה ליידע אנשים ולהזכיר להם שפעולות פשוטות ותכנון נכון, בעתיד יכולים להציל אותם, פשוטו כמשמעו. זה מקצוע שדורש המון אחריות, אישית ומקצועית".

איך מלכתחילה הגעת לתחום הביטוח?

"אפשר לומר שפשוט נשאבתי אל תוך העולם הזה. בהתחלה זה הגיע מכיוון של חיבור לעולם הפיננסים. תמיד אהבתי למצות עד תום את האופציות הקיימות בקופות גמל, וכספי הפנסיה שלנו. עד שהחלטתי להתמקצע בתחום הזה".

סלומון עבר מסלול מקצועי מלא באורין שפלטר, החל מלימודי ייעוץ פנסיוני אשר הכשירו אותו לעבודה בעולם הביטוח ולאחר סיום לימודיו עבר לעבוד בבית סוכנים "גבהים", מבית אורין שפלטר, שם פיתח את הקריירה המקצועית שלו. "הכלים שמקבלים במכללה הם מדהימים. המרצים המקצועיים הם מהשורה הראשונה בתחום והם מעבירים לך היטב את כל הידע המקצועי, תוך יחס אישי יוצא דופן לכל תלמיד. חשוב גם לציין כי כחרדי הייתה התחשבות מלאה בצרכים שלי. נתנו לי שם להרגיש הכי בנוח במקום שלי".

ליצירת קשר עם אורין שפלטר השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם>>>


לימודי מקצועות הביטוח באורין שפלטר • יח"צ


גם דבורה קליינמן, מנכ"לית סוכנות כוורת המציעה מגוון פתרונות פיננסים מתקדמים, חוותה התקדמות מואצת בקריירה אחר שסיימה בהצלחה את מסלול הלימודים באורין שפלטר. "בזכות המכללה והמרצים המנוסים, הצלחתי להגיע לרישיון היוקרתי והנחשף של סוכנת ביטוח. המסירות וההבנה של הצוות, הם הגורמים המרכזיים להצלחה".

קליינמן מציינת אף היא, כי היא רואה חשיבות גדולה בתפקידה. "במשרדנו אנו מתעסקים בעיקר בתחום הפנסיות ושמים דגש על הגדלת צבירת הכספים תוך מספר פעולות פשוטות. כשאני נפגשת עם מבוטחים ומציגה בפניהם גרף שבו הם יכולים לראות את אופציות הרווח והמינוף, במידה ויטפלו בתבונה בכספים שלהם, הם פשוט נדהמים. מדובר לפעמים בפער של אלפי שקלים לחודש בגיל הפרישה".

מדוע לדעתך אנשים לא מייחסים חשיבות לכספי הפנסיה?

"אנשים מרגישים מאוד רחוקים מהכספים האלו. גם בגלל בירוקרטיות שונות הדורשות התמחות וגם בגלל שאת הכסף הזה הם יראו בחשבון הבנק רק בעוד עשרות שנים. אני משתדלת כמה שיותר להנגיש ולקרב למבוטחים את התחום הזה לעולם הפרקטי שלהם. באמצעות סימולציות שונות, אני משקפת עבורם את מצב הפנסיה הנוכחי שלהם ומנגד מראה להם כמה יוכלו לצבור במידה וישקיעו מעט מחשבה על בחירת מסלול נכון ומדויק, שמתאים יותר עבורם. כמו כן אני מסבירה להם כי הכסף הזה בסופו של דבר ישמש אותם ואת הילדים שלהם ויאפשר להם לחיות בכבוד גם בגיל מאוחר. אלו לא 'מספרים' בלבד".

עוד מוסיפה. "מדובר בתחום מעניין ומאוד דינאמי, שדורש הבנה ורכישת ידע תוך כדי תנועה. זה מקצוע מרתק ומתגמל כאחד והוא בעל חשיבות עליונה בעיני".

יואב, שותף בכיר במכללה מזה 12 שנה, ממשיך באותו קו מסר שהובילו הבוגרים לאורך השיחה. "תחום הביטוח נועד בראש ובראשונה להגן על אנשים, לולא פוליסות הביטוח השונות, עסקים ואנשים פרטיים היו חשופים לסיכונים פיננסיים עצומים. לכן מדובר בתחום חשוב ביותר. אני יכול לומר לך שסוכני ביטוח רבים מספרים לי שהם קמים בבוקר עם ניצוץ בעיניים ועם תחושת שליחות אמיתית, זה מסר שאני שומע כמעט על בסיס יומיומי".

ספר לנו קצת על מסלול הלימודים באורין שפלטר? 

"ראשית חשוב לציין, כי באורין שפלטר אין תנאי קבלה ללימודים וניתן ללמוד את תחום הביטוח ולהתמקצע ללא כל רקע מקדים. בכך אנו מעניקים הזדמנות עבור כל תלמיד, מכל קהילה ומגזר".

כעת עובר יואב לספר על מסגרת הלימודים עצמה. "תוכניות הלימודים באורין שפלטר כוללות הכנה לכל סוגי הרישיונות בתחומי הביטוח והפיננסים. כגון, רישיון ביטוח פנסיוני, אלמנטרי ורישיונות של משווק או מנהל תיקי השקעות. היתרון העצום הוא שניתן לבחור כיצד להשתתף בלימודים. ניתן ללמוד באופן פרונטלי באחד מסניפיה של אורין שפלטר בתל אביב או חיפה וניתן ללמוד גם מרחוק באופן מקוון (אונליין), בצורה מלאה את כל הקורסים. כמו כן, עבור לומדי המכללה ניתנת במהלך הלימודים הרשאת שימוש באתר האינטרנט המדהים שלנו, בו ניתן לצפות בכל השיעורים המוקלטים, לתרגל שיעורי בית, לענות על מבחנים משוחזרים ולקבל מענה נרחב בשלל הנושאים הנלמדים. האתר מהווה השלמה הכרחית וחשובה לשיעורים במכללה".

במגזר החרדי ישנה היענות ללימודים האלו?

"בשנים האחרונות אנו עדים להתעוררות גדולה מצד החברה החרדית. כמעט בכל כיתה ניתן לראות מספר תלמידים חרדים. אני חושב שהם גילו את הפוטנציאל הכלכלי העצום שקיים בענף הזה. תלמיד שמסיים בהצלחה מסלול ייעוץ פנסיוני יכול להפוך לסוכן ביטוח עצמאי או משווק פנסיוני ולהיות מתוגמל על כך באופן מכובד מדי חודש. זהו אפיק כדאי ומומלץ מאוד עבור מי שצריך לפרנס משפחה שלמה ואני חושב שזה מסביר את הסחף הגדול". יואב טוען כי סיבה נוספת בגינה חרדים רבים בוחרים להשתלב במקצועות הביטוח, נעוצה בזמני הלימוד הנוחים. "הלימודים הם לימודי ערב, בין פעם לפעמיים בשבוע וניתן לשלב אותם במהלך היום, תוך ניהול שגרה מלא. זוהי בשורה חשובה עבור תלמידים נשואים, שלעתים צריכים גם לנהל ולפרנס בית עם ילדים, לצד הלימודים".

"אני קורא לכל מי שמעוניין להשתלב במקצוע מרתק וחשוב, להצטרף למסלול לימודים מעשיר, אשר בסופו תעסוקה יציבה ומכניסה".

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד