ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"עזה משלמת מחיר כבד"

השרים דרשו בג'נבה: לקבל סימן חיים מהחטופים המוחזקים בידי החמאס

שר החוץ אלי כהן ושר הבריאות בוסו נפגשו בז'נבה, ביחד עם נציגי משפחות החטופים, עם נשיאת הצלב האדום ודרשו לפעול לקיום ביקור מיידי אצל כל החטופים הישראלים בעזה המוחזקים בידי ארגון הטרור חמאס ולספק טיפול רפואי לחטופים הזקוקים לכך

תמונות החטופים
תמונות החטופים צילום: מתוך רשת X

שר החוץ אלי כהן ושר הבריאות אריאל סוסו נפגשו היום עם נשיאת הצלב האדום מיריאנה ספוליריק. השרים דרשו מנשיאת הצלב האדום כי הארגון יפעל באופן מיידי לביקור החטופים הנמצאים בידי החמאס בעזה. בפגישה השתתפו בני משפחות החטופים: עופרי ביבס לוי, אחותו של ירדן ביבס שנחטף לעזה עם רעייתו שירי ושני ילדיהם אריאל (בן 4) וכפיר (בן 10 חודשים), אילן רגב, אביהם של מיה ואיתי, עידית אוהל אמו שלו אלון אוהל, ואיילת סווטיצקי ביתה של חנה פרי (בת 79) ואחותו של נדב קופלוול.

בני המשפחות פנו לנשיאת הצלב האדום, סיפרו לה על חטיפת יקיריהם וביקשו את פעילותו הדחופה של הארגון להגיע אל החטופים, לוודא מה מצבם ולהבטיח עבורם טיפול רפואי.

שר החוץ אלי כהן: "הצלב האדום חייב לפעול בכל הערוצים לבקר בהקדם את החטופים, ביניהם ילדים, נשים וקשישים, המחוזקים כבני ערובה בידי ארגון הטרור חמאס. אנחנו מצפים מהצלב האדום שישים את הנושא בראש סדר העדיפות של הארגון, יפעיל את כל מנופי הלחץ ולא ישקוט עד שיגיע לבקר את כל החטופים, יבדוק את מצבם ויוודא שהם מקבלים את הטיפול הרפואי הנחוץ להם. ראוי שהצלב האדום יתמקד באסון ההומניטרי הגדול ביותר שארגון הטרור חמאס משית על עזה ולא במדינת ישראל, מדינה המחויבת לחוק הבינלאומי ופועלת על פיו".

שר הבריאות אוריאל בוסו: "הודעתי היום לנשיאת הצלב האדום וליו"ר ארגון הבריאות העולמי שמדינת ישראל לא מתכוונת לעצור עד שישוחררו כל החטופים והחטופות משבי ארגון הטרור חמאס, ודרשתי את מעורבותה בשמירה על שלומם. ציינתי בפניה שעזה משלמת מחיר כבד על העובדה החמורה שמחבלי חמאס משתמשים בבתי חולים כבסיסי טרור ושאני אני מצפה מהקהילה הבינלאומית לגנות זאת בשפה ברורה - לא ייתכן שמשתמשים במתקנים רפואיים להגנה על טרור. אנו נחושים ונעשה את הכול כדי להחזיר את אחינו ואחיותינו הביתה בשלום".

במסגרת הפגישות בז'נבה הוצגו הצילומים שנחשפו אתמול מבית החולים רנטיסי ברצועה, שמעידים כי מחבלי ארגון הטרור חמאס הסתתרו במקום ואף החזיקו בו חטופים ישראלים. בני משפחות החטופים חשפו בפני נשיאת הצלב האדום את סיפוריהם הקשים וביקשו את התערבותה ופעילותה למען שחרור יקיריהם.

שר הבריאות בוסו דרש מנשיאת הצלב האדום לזעוק זעקה ציבורית ברורה שאינה משתמעת לשתי פנים כנגד האיוולת שבשימוש שעושה חמאס במוסד רפואי כתשתית טרור ולהביע עמדה נחרצת על אחריותו של חמאס למצב המלחמה ולשמירה על בריאותם של החטופים והחטופות. בנוסף, הדגיש השר בוסו את מחויבותו הצלב האדום לפעול לקבלת מידע על מצבם הרפואי של החטופים ולספק גישה רפואית למי שזקוקים לטיפול.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ספי מנדלוביץ' פירט על עיקרי הסוגיות הרפואיות של החטופים שדורשות טיפול מיידי, הן ברמת המידע הרפואי והן בטיפול מיידי שנדרש להעניק לחטופים: מחלות כרוניות ותרופות, פציעות מהטבח ביום שבת ה-7.10 והתמקדות בסוגיית הילדים והתינוקות והמשמעות הרפואיות הכרוכות בכך. ד"ר מנדלוביץ' הדגיש את המשמעות הבלתי נתפסת ובלתי מקובלת של מניעת טיפול רפואי לחטופים.

חטופים אלי כהן משרד הבריאות חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד