כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"נלחץ מלפיד והתחיל לגדף ולהסית"

שעות אחרי פרסום היוזמה שלו: הח"כ חוזר בו

בעקבות כמות התמיכה שקיבל מימין ומאידך כמות הביקורת שקיבל משמאל, חבר הכנסת רם בן ברק חוזר בו מהיוזמה לפינוי מרצון של תושב עזה לחו"ל | השר בן גביר: "לאחר שאימץ הבוקר את תפיסת עוצמה יהודית, נלחץ מלפיד והתחיל לגדף ולהסית, כפי שראש מפלגתו יודע לעשות"

שעות אחרי פרסום היוזמה שלו: הח"כ חוזר בו
עזתים שהתפנו מבתיהם צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

אחרי שהבוקר (שלישי) פרסם בעיתון 'וול סטריט ג'ורנל' יוזמה משותפת לו ולחבר הכנסת דני דנון, לפינוי מרצון של תושבי עזה למדינות העולם, חבר הכנסת רם בן ברק מ'יש עתיד' חוזר בו הערב מהיוזמה ומנמק את הסיבות.

בן ברק כותב הערב: "כמות התמיכה מימין וכמות הביקורת מהמחנה שלי מביאה אותי למסקנה שלא הובנתי לחלוטין. ולכן אנסה להסביר במילים פשוטות. לתושבי עזה צריך לאפשר. בדגש על לאפשר את היכולת לבחור האם הם נשארים בעזה ומקווים שעזה תהיה מקום טוב יותר לחיות בו תחת משטר שידאג לרווחת התושבים ולאיכות חייהם".

לדבריו, "צריך לעשות הכל שזה מה שיהיה שם אחרי שתסתיים המלחמה. או לנסות למצוא מקום אחר לגור בו. היכולת למצוא מקום אחר אין להם כרגע בגלל ש א- אין להם אפשרות לצאת, ב-אין מי שמוכן לקלוט אותם. את שני החסמים האלה אני מציע להסיר".

ח"כ רם בן ברק. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

אז מה כן, כותב סגן ראש המוסד לשעבר, רם בן ברק: "לאפשר יציאה ולאפשר קליטה באותו מדינות שאכפת להם מהפלסטינים. מי אנחנו שנחליט בשבילם שאסור להם להגר. זה בדיוק הפוך מגישת הטרנספר שרצתה להעלים על אוטובוסים את הבעיה הפלסטינית".

"הגישה שלי גורסת שאדם צריך להיות אחראי על גורלו ובמקרה של אזורי לחימה (מוצדקים) צריך לדעת גם לקלוט. והכל הכל בהסכמה כפי שנעשה באזורי סכסוך אחרים בעולם (סוריה, אפגניסטן, קוסובו ועוד) זה לא שולל את הזכות הפלסטינית למדינה - ההפך הוא הנכון. ההצעה הזאת היא רק מרכיב אחד במכלול שלם של פתרונות ליום שאחרי".

"אני תקווה שהרשות הפלסטינית או כל גורם פלסטיני שוחר שלום אחר בסיוע בינלאומי יקבל אחריות על עזה ויפתח אותה לטובת כול האזור ותוקם מדינה פלסטינית משגשגת לצד ישראל או אז יוכלו הפלסטינים החפצים בכך לשוב למולדתם".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לרם בן ברק ואמר: "בעייתי מאוד שבזמן מלחמה, בן ברק מוצא לנכון להשוות בין אחים לאוייבים. האמירה שלו חמורה ומראה על אדם הנתון ללחץ. לאחר שאימץ הבוקר את תפיסת עוצמה יהודית, נלחץ מלפיד והתחיל לגדף ולהסית, כפי שראש מפלגתו יודע לעשות".

מלחמת חרבות ברזל עזה דני דנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד