כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מגעים אינטנסיביים

דיווח: נבחנת האפשרות לעסקת "ילדים תמורת ילדים"

מגעים מתקדמים בתיווך ארה"ב, שבהם נבחנת האפשרות לעסקת "ילדים תמורת ילדים". גורם מדיני: "יש מגעים אינטנסיביים בין כל הצדדים. אנחנו בקשר עם כל הגורמים באיזור - וזה משהו שהוא בעדיפות עליונה של הנשיא ביידן"

דיווח: נבחנת האפשרות לעסקת "ילדים תמורת ילדים"
פעילות הכוחות בעזה צילום: דובר צה"ל

מגעים מתקדמים בין ישראל וחמאס, בתיווך קטר וארה"ב, שבהם נבחנת האפשרות לעסקת "ילדים תמורת ילדים". כך דווח בכאן חדשות על פי שני מקורות המעורים בפרטי המו"מ.

לדבריהם, מדובר בפעימה ראשונה במסגרת העסקה, כאשר ישוחררו ילדים ישראלים שנחטפו לעזה, תמורת ילדים ונערים פלסטינים, שנמצאים בכלא הישראלי.

אחד הגורמים הדגיש כי המשא ומתן עדיין מתנהל, ושום דבר לא נסגר. עם זאת, מדובר במגעים מתקדמים. קבינט המלחמה מתכנס הערב, והוא צפוי לדון בין היתר בעניין החטופים והשבויים.

עמיחי שטיין דיווח כי גורם בממשל אמריקני מסביר את הסיבות לאופטימיות של ביידן: "יש מגעים אינטנסיביים בין כל הצדדים. אנחנו בקשר עם כל הגורמים באיזור - וזה משהו שהוא בעדיפות עליונה של הנשיא ביידן".

הגורם הוסיף כי האופטימיות גם נובעת גם מהסיבה הפשוטה שיש שיחות, שהצדדים מדברים ודנים בפרטים, וזה סימן טוב. "זה לא אומר שהעסקה תושלם - אבל הנשיא מחוייב ב-100% לעשות לא מעט כדי שהחטופים ישוחררו".

חמאס עזה ארצות הברית ג'ו ביידן קטאר מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד