י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אנחנו דורשים: ״שלח את עמי״

נשיא המדינה נאם מהכותל למאות אלפי משתתפי עצרת התמיכה בוושינגטון

נשיא המדינה יצחק הרצוג, נאם הערב, בפני מאות אלפי משתתפים בעצרת תמיכה של הקהילה היהודית בארצות הברית למען ישראל, בשידור חי מרחבת הכותל המערבי בירושלים. נשיא המדינה הדליק נר ונשא תפילה להשבת החטופים ולזכרם של הנרצחים והנופלים בכותל המערבי

נשיא המדינה נאם מהכותל למאות אלפי משתתפי עצרת התמיכה בוושינגטון
הנשיא בכותל המערבי צילום: קובי גדעון/ לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם הערב בשידור חי מהכותל המערבי בפני מאות אלפי משתתפי עצרת התמיכה בישראל שמתקיימת בוושינגטון די.סי. נשיא המדינה הדליק הערב בכותל נר לזכרם של הנרצחים והנופלים במלחמת חרבות ברזל, ברחבת הכותל המערבי. נשיא המדינה נשא תפילה לשלום המדינה וייחל להחלמתם המהירה של פצועי המלחמה ולהשבתם של החטופים בשלום.

"אחיותיי ואחיי, אני מדבר אליכם מהאתר הקדוש ביותר בעולם היהודי, הכותל, הכותל המערבי בירושלים. הכותל שמזכיר לנו שהעם יהודי - אנחנו, עם ישראל, עם נצחי ואף אחד לא ישבור אותנו. מהסמל היהודי של הגשמת החלומות העתיקים שלנו- לסמלים האמריקאים של חופש, חירות ודמוקרטיה.

תודה לכל האנשים בעלי הרצון הטוב - חברים בקהילות ובזרמים השונים, בעלי אמונות שונות, שהתכנסו היום במפגן הסולידריות העצום הזה. ברגע האפל ביותר של מדינת ישראל נעמדתם והכרזתם- הנני. אני כאן. אנחנו כאן. אין דבר גדול יותר מזה ואין דבר צודק יותר מזה".

הנשיא המשיך: "היום אנחנו מתכנסים כמשפחה - משפחה אחת גדולה, שצועדת למען ישראל. שצועדת למען התינוקות, הילדים והילדות, הנשים והגברים, אשר מוחזקים ברשעות כבני ערובה על ידי חמאס. משפחה שצועדת למען הזכות של כל יהודי ויהודי לחיות בגאווה ובבטחה בארה״ב, בישראל וברחבי העולם כולו. מעל הכל, אנחנו צועדים יחד למען הטוב על פני הרע, למען המוסר האנושי על פני צמאי הדם. אנחנו צועדים בשם האור על פני החושך.

לפני 80 שנה יהודים יצאו מאושוויץ, ונשבעו לעולם לא עוד. כשהשכל בצבעי כחול ולבן הונף מעל מולדתנו העתיקה, נשבענו לעולם לא עוד. לפני 40 יום, צבע טרור פלש למדינת ישראל הריבונית ושחט מאות על גבי מאות של ישראלים, בטבח הגדול ביותר מאז השואה. בואו נזעק יחד: לעולם לא עוד! לעולם לא עוד - זה עכשיו".

עוד מדברי הנשיא: "פראות החמאס והפשעים נגד האנושות הזכירו, כפי שאמר הנשיא ביידן, את ״ההשתוללויות הקשות ביותר של דאעש״. אנחנו, עם ישראל אסירי תודה לנשיא ביידן, לממשלתו, ולחברי קונגרס רבים משני צידי הקשת הפוליטית. הבהירות המוסרית והפעולות הברורות של בעלת בריתנו האמריקאית, מייצגים את עומקה של הברית בין ארה״ב לישראל, שהיא חזקה מאי פעם.

מאז ה- 7 באוקטובר, החברה הישראלית והעם היהודי התאחדו. אנו מרגישים את ליבנו פועם כאחד. אנחנו שומעים את דמם של אחינו ואחיותינו זועק אלינו מהאדמה. ״קול דמי אחיך צעקים אלי מן האדמה״ - שוב בהיסטוריה היהודית, אנחנו דורשים: ״שלח את עמי״. בעוד אהובינו מוחזקים בשבי בעזה, והחיילים שלנו נלחמים למען ישראל אהובתנו, יהודים בכל העולם מותקפים על עצם היותם יהודים. השנאה, השקרים, האכזריות, ההתפרצות המחפירה של האנטישמיות העתיקה, מהווים מבוכה לכל האנשים והעמים המתורבתים. היהודים באמריקה חייבים להיות בטוחים. יהודים בכל העולם חייבים להיות בטוחים".

לסיום אמר הנשיא: "אני מצדיע לכם הנשים והגברים שעומדים למול השנאה והלחץ העצומים בקהילה או בקמפוסים. בדיוק כפי שאתם עומדים איתנו - אנחנו עומדים איתכם! חברים יקרים, כנשיא מדינת ישראל, אני נשבע לכם מירושלים, מהכותל, שנרפא, שנתרומם שוב ושנבנה מחדש. ברוח דבריו של הנביא זכריה: ילדים וילדות ישחקו שוב בשבילים של בארי ושדרות. והקשישים עוד ישבו בנחת ושלווה ליד שבילי נחל עוז ואופקים. וכשצליליי החיים והצחוק ישובו לכפרים הקיבוצים והערים - הכמיהה המתמדת שלנו לשלום, תשוב גם כן. ביחד אנחנו מתפללים להשבתם של חטופינו בשלום. יחד אנו מתפללים להחלמתם של הפצועים, ויחד אנחנו מתפללים למען בנינו ובנותינו האהובים בצה"ל. שה׳ יברך אותם וישמרם. הקדוש ברוך הוא ישמור ויציל את חילינו. אנחנו ביחד, וביחד נתגבר. עם ישראל חי. ה׳ יברך את ישראל, ה׳ יברך את אמריקה".

חמאס יצחק הרצוג הכותל המערבי מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד