כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"פשע מלחמה"

וושינגטון: חמאס משתמש בבית החולים שיפא בעזה כ"מרכז פיקוד"

ארה"ב לצד ישראל: חמאס מנהל מפקדות מתחת למתחם שיפא. ארצות הברית האשימה את חמאס, על סמך מידע מודיעיני משלה, בשימוש בתי חולים לביצוע פעולות צבאיות, במיוחד בבית החולים שיפא

וושינגטון: חמאס משתמש בבית החולים שיפא בעזה כ"מרכז פיקוד"
פעילות הכוחות בעזה צילום: דובר צה"ל

מהבית הלבן נמסר כי ממידע מודיעיני שיש לוושינגטון עולה, כי ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי משתמשים בבתי חולים ברצועת עזה, לרבות מתחם שיפא, כדי לנהל פעולות צבאיות שלהן, מה שמהדהד את ההאשמות שהעלה צה"ל.

הבית הלבן הוסיף כי השימוש של חמאס במתחם שיפא כמרכז פיקוד ושליטה "פשע מלחמה". כמו כן וושינגטון אמרה שאינה תומכת בהשגת הפסקת אש בעזה כי הדבר יועיל לחמאס, אך היא תומכת בהשגת הפסקת אש מקומית בשביל הפוגה הומניטרית.

במקביל, מסר משרד ההגנה האמריקני כי שירותי המודיעין הגיעו למסקנה שחמאס והג'יהאד האסלאמי מנהלים מרכז פיקוד ושליטה ממתחם שיפא, וכי הם משתמשים בבתי חולים בעזה כולל שיפא כדי להחזיק חטופים ובני ערובה.

דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר כי חמאס והג'יהאד האיסלאמי משתמשים ב"מרכז פיקוד ובקרה המבוסס בבית החולים אל-שיפא" ברצועת עזה, כך לפי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

קירבי גם הוסיף לכתבים במטוס שהוביל את הנשיא ג'ו ביידן לקליפורניה, שם הוא אמור לפגוש את מקבילו הסיני היום: "זהו פשע מלחמה".

הוא הוסיף כי חמאס והג'יהאד האיסלאמי משתמשים ב"כמה בתי חולים ברצועת עזה, כולל בית החולים אל-שיפא. יש מנהרות מתחתיו כדי להסתיר ולתמוך בפעולות הצבאיות שלהם ולהחזיק בני ערובה".

 

 

חמאס עזה ארצות הברית ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד