כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
התגאו בהתנהגות המחפירה

כמו ב-1938: ג'ימבורי באוסטרליה סירב לקבל בית ספר יהודי

מרכז טירת קפיצה באוסטרליה סירב לקבל הזמנה מבית הספר יהודי בטענה ש"אין סיכוי שאני מקבל הזמנה ציונית". מרכז טירת הקפיצה התגאה בכך בעמוד האינסטגרם שלו

כמו ב-1938: ג'ימבורי באוסטרליה סירב לקבל בית ספר יהודי
דגל אוסטרליה צילום: Pixabay

בית ספר יהודי רצה להזמין סיור לתלמידיו בטירת הג'ימבורי באוסטרליה, בעל החברה התגאה שסירב לקבל ההזמנה כי 'אין סיכוי שאני לוקח הזמנה ציונית', בדיוק כמו התנהגות הנאצים בשנות השלושים בגרמניה.

חשבון האינסטגרם של המרכז Western Sydney Jump, שהוקם ב-2013, שיתף צילום מסך של פניית הזמנה מבית ספר יהודי בסיינט אייבס בחוף הצפוני של סידני.

"אין סיכוי שאני לוקח הזמנה ציונית. אני לא רוצה את כספי הדם שלך. פלסטין חופשית", נכתב בתגובה לבית הספר, בליווי דגל פלסטין.

בהודעה נאמר גם "העסק שלי בבעלותי כבר 10 שנים. יש לי את הזכות לדחות כל הזמנה בכל עת". 

לא ברור מי כתב את ההודעה אבל חשבון האינסטגרם נמחק מאז, כך דיווח ה'דיילי מייל'. דוד אוסיפ, נשיא מועצת הסגנים היהודית ובוגר בית הספר, כינה את הסירוב כ"מרושע ומטריד".

"אלה ילדים אוסטרלים, לא משתתפים בסכסוך זר", אמר. "זה מאוד דוחה ואינו עולה בקנה אחד עם הערכים שאנו אוהבים כאוסטרלים".

האגודה היהודית האוסטרלית גינתה את סירוב ההזמנה: "זו לא גרמניה של שנות ה-30, זה מערב סידני ב-2023", נכתב. "הממשלה אפשרה לשנאה אלימה וגזענית להתפשט בקהילה מסוימת. השנאה הזו לא שייכת לאוסטרליה. הממשלה צריכה לדבר".

חברת הג'ימבורי 'ווסטרן ג'אמפ סידני' טוענת כי היא "חברת השכרת חגיגות ואירועים המספקת מגוון ציוד לבדר אורחים מכל הגילאים והיכולות, אנו משרתים מגוון רחב של אירועים, מועצות, חברות, בתי ספר ופונקציות חברתיות פרטיות", אך לא התייחסה לסירוב להשכיר את המקום ליהודים.

אנטישמיות אוסטרליה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד