כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
צעקו 'לא להפסקת אש'

מאות אלפים השתתפו בעצרת למען ישראל בוושינגטון

כ-300.000 איש התכנסו אתמול בבירה האמריקנית כדי להביע תמיכה בישראל במלחמה שנכפתה עליה עם חמאס. המפגינים קראו לשחרור החטופים וצעקו 'לא להפסקת אש'. 

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת

אחרי שורה של הפגנות המוניות פרו-פלסטיניות ברחבי העולם, אתמול הגיעה תגובת הנגד בוושינגטון די סי, שם נערכה עצרת תמיכה המונית בישראל. כ-300.000 אלף איש התומכים בישראל השמיעו את קולם, הם דרשו את שחרור החטופים שבידי חמאס וגינו את גל האנטישמיות השוטף את ארצות הברית וצעקו 'לא להפסקת אש'.

קבוצה דו-מפלגתית של מחוקקים אמריקאים כולל מנהיג הרוב בסנאט הדמוקרטי צ'אק שומר וחבר הקונגרס הקים ג'פריס, ויו"ר בית הנבחרים הרפובליקני מייק ג'ונסון והסנאטור ג'וני ארנסט שילבו ידיים על הבמה במפגן אחדות בעצרת הפרו-ישראלית בוושינגטון, שם כולם הבטיחו תמיכה בישראל.

לטענת המארגנים מדובר בהתאספות היהודית הגדולה בהיסטוריה של ארצות הברית, בנוסף צפו באירוע בשידור חי כ-100 אלף איש. הזמרים הישראלים המפורסמים ישי ריבו ועומר אדם השתתפו בהפגנה, עומר אדם שר את ההמנון הישראלי וזכה לתשואות רמות מהקהל. גופי ימין ושמאל התאחדו יחד נגד חמאס וקראו קריאות חד משמעיות בעד ישראל.

בין הנוכחים באירוע היו יותר מ-100 משפחות החטופים המוחזקים בשבי החמאס. מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר, יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון ומנהיג המיעוט בבית הנבחרים האקים ג'פריס נאמו כמו גם השגרירה דבורה ליפשטדט, השליחה המיוחדת של הבית הלבן למאבק באנטישמיות. גם השר לשעבר נתן שרנסקי נשא נאום.

"כואב לנו איתכם. אנחנו עומדים לצידכם. ואנחנו לא ננוח עד שתקבלו את כל הסיוע שאתם צריכים. לא ננוח עד שתקבלו את הסיוע הדרוש לכם", אמר שומר, בהתייחסו לסיוע לישראל שעדיין תקוע בקונגרס.

ג'ונסון אמר בנאומו כי הקריאות להפסקת אש היו "מגוחכות", מה שגרם לקהל לשיר "אין הפסקת אש".

 

ארצות הברית חטופים חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד