כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אימה בממ"ד

אחיו נרצח על ידי חמאס: כעת הוא חושש מאנטישמיות בבריטניה

אחיו של ישראלי ממוצא בריטי שנרצח על ידי חמאס אמר שהוא מעולם לא פחד מאנטישמיות בבריטניה כמו שהוא חושש עכשיו. "מחבלים עברו וראו אותו שם וירו בו למוות. העולם שלנו פשוט התפרק"

אחיו נרצח על ידי חמאס: כעת הוא חושש מאנטישמיות בבריטניה
לוחמי שייטת 13 במוצב סופה צילום: מתוך התיעוד

ברנרד קואן, מסקוטלנד, נהרג על ידי מחבלי חמאס בביתו בקיבוץ בדרום ישראל במהלך הטבח הנורא ב-7 באוקטובר. הקורבן בן 57 עזב את גלזגו - סקוטלנד כשהיה רק ​​בן 19 כדי לעשות עליה לישראל. כעת אחיו קולין אומר שהוא "מתמלא אימה כיהודי החי בבריטניה".

הוא סיפר לערוץ ה-BBC כיצד אחיו אהב את אורח החיים הקיבוצי, עבד וחי בקהילה בין עצי המנגו והבננה. ברנרד עזר לטפל בגנים וחי באושר עם אשתו, שלושת ילדיו ושני נכדיו, כאשר אחד מהם נולד רק לפני כמה חודשים.

אבל חמושים של חמאס סיימו את החיים שבנה כשרצחו אותו בקיבוץ סופה ב-7 באוקטובר, יחד עם יותר מ-1,200 אנשים נוספים.

בביתו בגלזגו, אחיו קולין קואן נזכר באחיו שאהב צלילה, טיולים, וויסקי ומשפחתו.

"ברנרד אהב לחיות" אמר. "הוא היה רוח חופשית וכל מה שהוא רצה לעשות זה לראות את העולם. הוא היה אהוב בכל העולם. אני חושב שאם היית מסתכל על ברנרד כעל נשמה שרוצה לעשות רק טוב לעולם, ולמען ארצו, ולאהוב את משפחתו, זו תהיה הכתובה המושלמת".

ברנרד היה בביתו עם אשתו בקיבוץ סופה כשהגיעו חמושים של חמאס במקלעים ובטילים. הם ירו בצמיגים של אמבולנס, הרגו כלב, ואז עברו לתושבי הקיבוץ שהסתתרו בממ"ד שלהם.

"ברנרד היה קלסטרופובי," אמר קואן. "אין חלונות בחדר הממ"ד מסיבות ברורות. הוא יצא למטבח שלו ושני מחבלים עברו וראו אותו שם וירו בו למוות. העולם שלנו פשוט התפרק".

אשתו של ברנרד נאלצה להישאר בממ"ד עוד שעות רבות בידיעה שבעלה שוכב מת ממש מחוץ לחדר.

למרות שגר כל כך רחוק, ברנרד נשאר קרוב עם משפחתו בסקוטלנד וביקר שם בקביעות.

קואן אמר: "אנחנו מתפרקים במחשבה: 'למה הוא לא כאן?' לא מזמן היה יום ההולדת שלי ותמיד קיבלתי ממנו הודעה שמחות.

אבל קולין לא רק מתאבל על אחיו - הצער מהול בחרדה עמוקה לביטחון הקהילה שלו בבריטניה.

"חמאס רוצה למחוק אותנו מעל פני האדמה", אמר קואן. "איך אנחנו יכולים לחיות בחברה הזו היום בידיעה שיש שם ארגוני טרור שרק רוצים לרצוח ולמגר יהודים מהעולם?".

בעוד שיהודים בריטים רבים חשים דאגה וכאב מהמצב שעמם מתמודדים קרובי משפחתם וידידיהם בישראל, קואן אומר שבישראל דואגים לקרוביהם בבריטניה. "אחיין שלי, הבן של אחי, שאל אותי אם אבוא לגור בישראל בגלל האנטישמיות בבריטניה", אמר.

"כיהודים אנחנו מודאגים. אני לא אדם מפחד אבל זה ממלא אותי באימה איפה אנחנו נמצאים כרגע ולאן אנחנו יכולים להגיע. בריטניה נועדה להיות בטוחה אבל אולי זה לא ככה".

הוא הוסיף: "כשאני הולך ברחוב אני חושב: 'מה הם היו עושים אילו ידעו שאני יהודי?' וזו מחשבה נוראית. אני שואל, האם אנחנו שונים מהמקום שבו היו היהודים בגרמניה ב-1938?".

הוא גם הדגיש את קריעת הכרזות המציגות את פניהם של 239 בני הערובה, כולל עשרות ילדים, המוחזקים בידי חמאס. "אם אנחנו מעלים תמונות של בני ערובה ואז הם נקרעים, אז לא פלא שאנחנו חוששים לחיינו, כי אם הם מוכנים לעשות את זה אז הם מוכנים לתמוך בחמאס, כי הם לא מוכנים לקבל את זה שצריך לשחרר את החטופים".

כשנשאל אם הוא זוכר שהרגיש את הפחד הזה בבריטניה כיהודי בעבר, אמר: "אף פעם, אף פעם לא פחדת בכל. אבל אין אדם שדיברתי איתו שלא חושש מהמצב שאנו נמצאים בו כרגע".

עזה חמאס אנטישמיות בריטניה סופה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד