כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בהתבסס על מידע מודיעיני

לילה דרמטי: צה"ל החל להיכנס רגלית לבית החולים שיפא בעזה

כוחות צה"ל פועלים הלילה כנגד חמאס, בחלק מסוים של בית החולים שיפא - הגדול בעזה. הפעולה מבוססת על מידע מודיעיני וצורך מבצעי. דובר צה"ל מדגיש כי הפעולה לא נועדה לפגוע בחולים, בצוותים הרפואיים ובאזרחים השוהים בבית החולים | לילה דרמטי במסגרת המלחמה

לילה דרמטי: צה"ל החל להיכנס רגלית לבית החולים שיפא בעזה
טנק יורה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

40 יום למלחמת חרבות ברזל: בשעה זו פועלים כוחות צה"ל כנגד ארגון הטרור חמאס, בחלק מסוים של בית החולים שיפאא’. הפעולה מבוססת על מידע מודיעיני וצורך מבצעי. כך מסר דובר צה"ל שהדגיש כי הפעולה לא נועדה לפגוע בחולים, בצוותים הרפואיים ובאזרחים השוהים בבית החולים.

עוד צוין כי לפעולה קדם מאמץ לפינוי בית החולים מחולים וחוסים ואף נפתח ציר מעבר מיוחד ממנו. הנהלת בית החולים עודכנה מבעוד מועד על הכניסה למתחם. בהמשך הפעולה צפויים להיות מועברים לבית החולים אינקובטורים, ציוד רפואי ומזון תינוקות.

לתקשורת הבינלאומית חודדה עוד יותר מטרת המבצע: "בהתבסס על מידע מודיעיני והכרח מבצעי, כוחות צה"ל מבצעים פעולה מדויקת וממוקדת נגד חמאס בשטח מוגדר בבית החולים שיפא. צה"ל עורך מבצע קרקעי בעזה כדי להביס את חמאס ולחלץ את בני הערובה הישראליים. ישראל נמצאת במלחמה עם חמאס, לא עם האזרחים בעזה".

כוחות צה"ל כוללים צוותים רפואיים ודוברי ערבית, שעברו הכשרה מוגדרת לקראת סביבה מורכבת ורגישה זו, מתוך כוונה שלא תיגרם נזק לאזרחים המשמשים את חמאס כמגן אנושי. בשבועות האחרונים הזהיר צה"ל פעם אחר פעם בפומבי כי המשך השימוש הצבאי של חמאס בבית החולים שיפא מסכן את מעמדו המוגן על פי החוק הבינלאומי, ומאפשר זמן רב לעצור את ההתעללות הבלתי חוקית הזו בבית החולים. אתמול מסר צה"ל לגורמים הרלוונטיים בעזה פעם נוספת כי יש להפסיק את כל הפעילות הצבאית בתוך בית החולים תוך 12 שעות. למרבה הצער, זה לא קרה.

צה"ל גם איפשר פינוי רחב של בית החולים וקיים דיאלוג שוטף עם רשויות בית החולים. "אנו קוראים לכל מחבלי חמאס הנמצאים בבית החולים להיכנע", נמסר.

דובר צה"ל באנגלית, פיטר לרנר הוסיף בראיון לרשת CNN ואמר: "נכנסים לבית החולים שיפא למשימה מקומית, מדויקת כדי אולי להגיע למקום בו נביס את חמאס ונשחרר חטופים. אנחנו לא פושטים על בית החולים אלא ממוקדים על מקום ספציפי".

דובר משרד הבריאות של עזה אמר בסביבות השעה 01:15 לאל-ג'זירה כי "הכיבוש הודיע ​​לנו רשמית כי יסתער על מתחם שיפא בדקות הקרובות". עוד הדגיש: "הכיבוש פנה אלינו בטלפון וביקש מאיתנו לא להתקרב לחלונות או לדלתות של בית החולים אל-שיפא".

לפי דיווחים מקומיים צה"ל ניתק את אמצעי התקשורת בסביבת בית החולים.

התפללו לשלום חיילי צה"ל שישובו כולם בריאים ושלמים.

עזה כניסה קרקעית חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד