כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בקשתו האחרונה של החייל הקדוש

אושר החוק שיעניק אזרחות כבוד לחללי צה"ל שלא הוכרו כאזרחים

אלי ולנטין גנסיה הי"ד, עלה מצרפת, התגייס לצבא ונפל בקרבות לטיהור קיבוץ בארי ביום שמחת תורה לפני שהספיק להגשים את חלום חייו להיות ישראלי, היום אושר החוק שיזמו החכי"ם טייב ומלול עם משרד הפנים שיעניק לו אזרחות כבוד • יו"ר ועדת הפנים ח"כ אשר: "זו חובתנו לתת את הכבוד הראוי לאנשים המיוחדים והקדושים הללו"

אושר החוק שיעניק אזרחות כבוד לחללי צה"ל שלא הוכרו כאזרחים
חה"כ יעקב אשר בדיון בוועדה צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

ועדת הפנים אישרה את החוק שיעניק אזרחות כבוד לחללי צה"ל שנפלו בקרבות טרם שהוכרו כאזרחי מדינת ישראל.

יוזמי הצעת החוק, חברי הכנסת ארז מלול ויוסף טייב, סיפרו בדיון על היכרותם עם משפחתו של החייל אלי ולנטיין גנסיה ז"ל שנפל בקרב בבארי ושטרם השלים את תהליך התאזרחותו.

ח"כ טייב אמר: "חלום חייו של אלי היה לקבל אזרחות ולהיות ישראלי. הבטחנו לאימו של אלי במהלך השבעה שנגשים את רצונו". ח"כ מלול סיפר בדמעות: "אלי נהרג תוך כדי לחימה בבארי בשבת השחורה. במהלך השבעה אביו של אלי ביקש ממני לסייע להגשים את רצונו של אלי להיות אזרח ישראלי. פניתי לשר ארבל, שנענה לבקשה והבטיח לטפל בעניין".

יונתן מולינה, בן דודו של אלי סיפר: "אלי הוא בן הדוד שלי, גדלנו ביחד בצרפת. אני עליתי לארץ והתגייסתי לצבא ועשיתי קורס קצינים, ובעקבותיי גם אלי עלה. הוא סיפר לי שהשנתיים שהיה בארץ היו השנתיים הכי מאושרות בחייו, והיו לו הרבה תוכניות. החלום שלו היה להיות ישראלי ולתרום לעם ישראל". מולינה סיפר שאלי התחיל בתהליך של חזרה בתשובה. "הוא סיפר לנו שהחלום שלו לתת את החיים שלו לעם ישראל וזה היה לנו מאוד קשה לשמוע את זה. זה מה שהוא רצה, והקב"ה נתן לו", סיפר מולינה.

יעקב אשר עם בני משפחתו של החייל

אושיה אלכסנדר, ממשפחתו המאמצת של אלי בארץ, סיפר על דמותו המיוחדת של אלי, על חוויותיו מהשירות הצבאי, ועל הימים הראשונים לאחר קבלת הבשורה המרה. "היו 24 שעות מאוד קשות לאחר שההורים הגיעו לארץ. אביו של אלי רצה בתחילה לקבור את בנו בצרפת, אבל היום ההורים לא מתחרטים על שהחליטו לקבור את בנם בישראל. הם קיבלו כזה חיבוק מעם ישראל בשבעה, שלא ידעו שזה אפשרי בכלל. אמו של אלי חושבת לעלות לארץ". הוא הוסיף כי ״לחוק הזה - המעניק אזרחות של כבוד שמחברת לארץ את המשפחות ואת הקהילות שעדיין נמצאות בחו"ל, יש חשיבות יוצאת דופן. אנחנו יושבים פה בזכות אלי".

ממשרד הפנים נמסר בדיון כי משרד הביטחון ימליץ על השמות והם יאושרו על ידי שר הפנים. עוד הובהר כי לאחר שאדם נפטר אי אפשר לתת לו אזרחות כפי שרצה ולכן תינתן לו אזרחות כבוד – ללא זכויות וללא חובות.

יעקב אשר עם בני משפחתו של החייל

יו"ר הועדה ח"כ יעקב אשר בירך על אישור הצעת החוק ואמר: "אנחנו מתעסקים הרבה מאוד בוועדה בהרבה מאוד נושאים שקשורים למלחמה, התגלגלה לידנו זכות גדולה לעשות את החובה שלנו ולדעת לתת את הכבוד הראוי לחללי מערכות ישראל ואת ההגדרה הנכונה לאנשים מיוחדים מאוד. הקדוש אלי הי"ד סלל את הדרך והעם כולו מתאחד בעניין הזה".

מלחמת חרבות ברזל צה"ל יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד