ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מה עושים עם ריח רע מהמזגן?

אתם מפעילים את המזגן שלכם בכל יום ותוך כעשר דקות אתם מתחילים להריח ריח לא נעים הדומה לריח של רטיבות, ריח של לכלוך או ריח מסריח במיוחד של נבלה, מה קורה למזגן שלכם? איך מבררים מה מקור הריח? בכתבה הבאה נסביר מהיכן יכולים להגיע הריחות השונים ומה עושים כדי להיפטר מהם אחת ולתמיד

מה עושים עם ריח רע מהמזגן?
ריח טוב בבית צילום: PEXELS

ריח של רטיבות, מהיכן הוא מגיע?

ריח רע מהמזגן כמו ריח של רטיבות מהמזגן לא תמיד מעיד על רטיבות באזור הקירות שבהם הוא מותקן. למעשה, רוב המקרים נובעים מלחות שנשארת בתוך המזגן לאחר הפעלתו, במיוחד אם מדובר על זמן ממושך. הלחות נאגרת בתוך החלקים הקטנים ביותר, עם הזמן נוצרות פטריות עובש ואז בכל הפעלה מריחים ריח לא נעים. זה מתרחש בבתים רבים ובמיוחד במזגנים שלא מנקים אותם אחת לשנה לפחות.

ריח של לכלוך מהמזגן איך נפטרים ממנו?

מעבר ללחות שצובר המזגן, הוא גם צובר חלקיקי אבק שמגיעים מהאוויר. הצטברות של אבק זה מייצר גם ריח מסוים של משהו ישן. האבק והלכלוך נאגרים בעיקר באזור של המסננים ומי שלא מנקה אותם קבוע, יסבול מהריח הזה לעיתים תכופות.

מה אומר ריח של נבלה שיוצא כשמדליקים את המזגן?

ריח של נבלה בתוך המזגן מעיד שכנראה נכנסה אליו חיה כלשהי שמתה. רוב החיות שעשויות להימצא בתוך מזגנים הן מכרסמים כמו עכברים או חולדות שמחפשות את האזורים של האוויר החם שהמזגן פולט. ברגע שהן נכנסות לשם, הן פשוט מתות ואף אחד לא מודע שהן בפנים עד הרגע שמתחיל הריח הרע.

מה עושים כדי להיפטר מהריחות?

מה עושים כדי להיפטר ממצבים של ריח רע שיוצא מהמזגן? הדרך הכי טובה היא כמובן לטפל בבעיה עצמה. כמובן שלא תמיד אנו יודעים מראש את הבעיה, אך יש דרכים למנוע את המצבים האלו. כדי למנוע ריח של רטיבות, מומלץ לפני כל סגירה של המזגן, להפעיל אותו כעשר דקות על אוורור וכך לנדף את הלחות שמצטברת. זוהי פעולת מנע שכדאי לסגל אותה כדרך קבע. על מנת למנוע ריחות של אבק ולכלוך, מומלץ לנקות אחת לחודשיים את הפילטרים של המזגן. זו פעולה שאפשר לבצע באופן עצמאי על ידי הוצאת הפילטרים, שאיבתם ושטיפתם. מעבר לכך, כדי להימנע מצבים של מכרסמים שנכנסו לתוך המזגן, מומלץ להזמין אחת לשנה טכנאי לניקוי המזגן. טכנאים אלו מפרקים את המזגן לחלקיו הקטנים ושוטפים אותו בצורה יסודית מכל העובש, האבק וגם אם חלילה נכנסו אליו אורחים לא רצויים. מי שנוהג לתחזק את המזגן שלו באופן קבוע, יהנה מאוויר נקי וישמור עליו תקין לאורך זמן.

לסיכום, מזגנים עשויים להפיק שלל ריחות לא נעימים. פעולת מנע הכוללת תחזוקה וניקיון, תמנע מצבים אלו וגם תשמור על המזגן שלכם.

המאמר באדיבות חברת מזגן נקי

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד