י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גיבורי המלחמה נחשפים

בנגישות ובמקצועיות: לאומית שירותי בריאות מעניקה את השירות הטוב ביותר גם תחת אש

  מאז פרצה המלחמה, עומדת לאומית שירותי בריאות בחוד החנית בכדי להגיש את הרפואה המקצועית והטובה ביותר • בכתבה תהיו עדים לגבורת אנשי לאומית שגם תחת אש תופת המשיכו בהצלת חיים • מיוחד

בנגישות ובמקצועיות: לאומית שירותי בריאות מעניקה את השירות הטוב ביותר גם תחת אש
שר הבריאות בסיור במרפאות לאומית בים המלח צילום: יח"צ

מאז פרצה המלחמה עומדת לאומית שירותי בריאות בחזית המשימה, בכדי להביא ולהנגיש את מיטב שירותי הרפואה להמוני לקוחותיה. במסגרת ההירתמות, הקימה לאומית מוקדי פניות, מרפאות ניידות, מרפאות למפוני הדרום והצפון, מערך רפואה מרחוק לצד שירות בית מרקחת עד הבית ועוד מגוון שירותים המנגישים את מיטב שירותי הרפואה גם בימי חירום ומלחמה.

רגע לפני שנעסוק בפעילות הענפה של לאומית שירותי בריאות בימים אלה, הבה ונערוך הצצה חטופה לצוותי הרפואה של לאומית שירותי בריאות אשר הוכיחו יכולות ומסירות יוצא דופן גם בשיאה של מתקפת הפתע. מדובר באנשי הרפואה של לאומית אשר תחת אש תופת מסרו את נפשם למען הצלת חיים.

סיוע רפואי תחת אש התופת

כזו היא הגב' מ. אלון, אחות אחראית טיפולי בית בלאומית מהיישוב עלי. בערב החג היא הגיעה עם משפחתה לבסיס הלוחמים בזיקים בכדי לשהות במחיצתם בחג. בשעת בוקר מוקדמת התעוררו בני המשפחה בבהלה נוכח האזעקות הרבות. האחות בלאומית סיפרה כי היו אלה רגעים של פחד נוראי.

בשלב מסויים היא ראתה כיצד מביאים למקום פצועים רבים אשר למרבה הצער נפצעו באופן קשה ממטח האש. גם היא נפצעה בידיה, אך דווקא אז התגלתה גבורתה הגדולה. למרות הפציעה ולמרות הכאבים העזים היא יצאה לשטח והחלה לחבוש את הפצועים שזרמו למקום. כשהיא משחזרת את הנס ואת הגבורה, קשה שלא להישאר אדישים. "כאחות ראשית התחלתי לסייע לפצועה אחת, עברתי יחד עמה לחדר הסמוך למיגונית כי בדיוק באותו זמן גם היו אזעקות צבע אדום. לפתע שמעתי יריות כבדות והבנתי שאנחנו בסיפור אחר לחלוטין. הייתי בטוחה שהנה עוד רגע מגיעים הלוחמים לפנות אותנו. כשנפתחה הדלת נכנס לוחם עם מדים אך עד מהרה התברר שהוא מרצח מתועב הוא ירה לעברי מספר יריות והמשיך הלאה. תוך כדי שאני מנסה לחבוש את עצמי אני רואה כיצד מגיעים למקום עוד ועוד פצועים".

היא ממשיכה לתאר את אותם הרגעים, "למרות הפציעה הקשה ביד הצלחתי להנחות את משפחתי כיצד לחבוש את הפצועים הרבים. השעות עברו בזה אחר זה עד שבחסדי שמים מרובים הצלחנו לצאת משם בבטחה".

זהו סיפור מעורר השראה, סיפורה של אחות מומחית בלאומית אשר תחת אש לא הרימה ידיים ולמרות שהיא עצמה נפצעה היא המשיכה להעניק סיוע ולחבוש את הפצועים. 

מוקד טלפוני לשעת חירום- 15,000 שיחות

מאז פרצה המלחמה החליטו בלאומית להקים מוקד טלפוני ייחודי לשעת חירום בכדי להגביר את המענה. במסגרת הקמת קו הטלפון הייעודי הוקם מוקד מבוגרים, מוקד נשים טרום לידה לצד מוקד מיוחד למענה נפשי, כאשר למרבה הצער המונים נזקקו לשיחות שכאלה בעקבות אירועים שחוו ומראות שראו. יתירה מכך, לאומית יזמה עשרות אלפי שיחות לתושבי הדרום והצפון בכדי לשמוע מהם על הצרכים שהם זקוקים להם בימים קשים אלה. "עשינו צעדים מהירים בכדי לסייע להמוני הלקוחות", מספרת גב' דקלה אלון, מנהלת מערך מוקדי השירות בלאומית. "מהרגע שפרצה המלחמה יזמנו עשרות אלפי שיחות בכדי לשמוע את הצרכים של הלקוחות. רק במוקד הנפשי נכנסו אלפי שיחות במהלך הימים הקשים האלה. אני יכולה לספר כי יזמנו למעלה מ-15,000 שיחות יוצאות למפוני הדרום והצפון, לצד למעלה מ-7,000 שיחות נכנסות למוקד הנפשי. נמשיך להיות זמינים בעבור כולם ולתת את המענה המהיר והטוב ביותר גם בימי חירום", אמרה.

מרפאות ייחודיות למפונים מהדרום ומהצפון

לאומית שירותי בריאות אשר הפכה זה מכבר לחלוצת הרפואה בערים רבות, הייתה גם חלוצת הרפואה מאז מתקפת הפתע. לאומית בצעד מהיר במיוחד החליטה להקים מרפאה ייעודית למפוני הדרום בים המלח ובמלונות נוספים בירושלים ובמרכז, בכדי להעניק את השירות הטוב ביותר להמוני המפונים שנאלצו לעזוב את מקום מגוריהם. יצוין כי גם שר הבריאות הרב אוריאל בוסו הגיע לביקור מיוחד במרפאת לאומית שירותי בריאות שהוקמה במלון לוט בים המלח וזאת בכדי להעניק מענה מיטבי ללקוחותיה ולכלל מבוטחי כל הקופות, המפונים מעוטף עזה ויישובי הדרום ומיישובי גבול הצפון. לביקור המיוחד שנערך במשך שעה ארוכה במרפאת לאומית שירותי בריאות בים המלח התלוו יו"ר לאומית מר שלמה מור יוסף ומנהל מחוז הדרום של לאומית, מר אבי אסייג אשר סיירו יחד עם השר והציגו בפניו את הסיוע המקצועי שהם מעניקים בימים אלה למפונים מן הדרום ומן הצפון.

שירותי רפואה עד הבית

בלאומית ממשיכים גם בימים אלה להעניק מעטפת מקצועית להמוני הלקוחות וזאת בעקבות המלחמה. במסגרת המעטפת מעניקים בלאומית מגוון שירותי רפואה גם מרחוק באמצעות שיחות טלפון ופניות ביישומון וזאת בכדי להקל על הלקוחות המתגוררים באזורים מורכבים בצפון ובדרום ואין באפשרותם להגיע עד למרכזי הרפואה. מאז פרצה המלחמה העניקו בלאומית שירותי רפואה מקצועיים למאות אלפי לקוחות באמצעות שיחות טלפון ישירות לרופאי המשפחה כמו גם שיחות בטכנולוגיה מרחוק לרופאים ברפואת עור וכיוצא בזה.

=======================

לראשונה: מרפאת שיניים ועיניים ניידת 

הרב אפרים רוזנשטיין מנהל המגזר החרדי בלאומית מספר לנו בראיון המיוחד על שתי יוזמות הכי מובילות בימי המלחמה של לאומית: ניידת מרפאת השיניים של לאומית. נחשוב רגע על אותם אלה שרוצים לערוך טיפולי שיניים אך לצערם הם נמצאים כעת זמנית במלון באזור ים המלח. בדיוק מהסיבה הזו לאומית שיגרה למקום ניידת מאובזרת עם הציוד הרפואי אשר הגיעה עד לבתי המלון שם שוהים המטופלים אשר נהנו מחוויה שלא זוכים לה מידי יום. בנוסף הופעלה גם ניידת מיוחדת עבור בדיקת עיניים מקצועית עם צוותים רפואיים ומכשור חדשני מתקדם בה נעזרו עשרות לקוחות שנמצאים במלונות. מדובר ללא ספק במשהו יוצא דופן וייחודי, כמותו לא ניתן למצוא באף מקום אחר. 

הרב רוזנשטיין מציין, “הלקוחות הם תמיד בראש סולם העדיפויות שלנו, אנו נמשיך לעשות הכל בכדי לסייע להם בכל מקום ובכל זמן. נמשיך להיות יצירתיים ולתת מענה רפואי בהתאם למצב הן במלחמה והן בשגרה. אנחנו כאן בכל עת ובכל מקום עבור הלקוחות".

 

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד