י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
זקוקים לטיפול רפואי

משפחות ורופאי החטופים דורשים מארגוני הבריאות העולמיים להתערב

היום נערכה מסיבת עיתונאים של משפחות החטופים והנעדרים ושל ההסתדרות הרפואית הישראלית, בה הוצגו הסכנות הרפואיות הנשקפות לחטופים והדרישה מארגוני הבריאות העולמיים להתערב למען החטופים ולהכניס טיפול רפואי מציל חיים לעזה באופן מיידי: "מי שלא ממלא את ייעודו כעת, שותף לפשע נגד האנושות. אל תעמדו מנגד, מלאו את שבועתכם. טפלו בהם עכשיו"

משפחות ורופאי החטופים דורשים מארגוני הבריאות העולמיים להתערב
פרופ׳ חגי לוין, ראש ציר הרפואה במטה המשפחות צילום: הגר בדר

טפלו בהם עכשיו: היום (רביעי) נערכה מסיבת עיתונאים של משפחות החטופים והנעדרים ושל ההסתדרות הרפואית הישראלית, בה הוצגו הסכנות הרפואיות הנשקפות לחטופים בעזה בהיעדר טיפול רפואי. אל מסיבת העיתונאים הגיעו הרופאים האישיים של החטופים והציגו את הצרכים הרפואיים הדחופים שלהם. את מסיבת העיתונאים הנחה גלעד עדין.

משפחות החטופים, יחד עם ההסתדרות הרפואית הישראלית, דרשו מארגוני הבריאות העולמיים ושרי הבריאות מרחבי העולם לכבד את שבועת הרופא ולהתערב למען החטופים בעזה, בכדי שיקבלו טיפול רפואי מציל חיים באופן מיידי.

פרופ׳ ציון חגי יו"ר ההסתדרות הרפואית הישראלית: "כשהעולם מתמקד בסיוע הומניטרי לעזה, שכחנו את המצב הבריאותי של החטופים. אני קורא לארגון הבריאות העולמי, אל תשכחו את מי שצריך אתכם עכשיו יותר מתמיד. אל תתנו לחטיפת תינוקות וחולים להיעשות אפשרות בעולמנו. אני מבקש מהצלב האדום ואני קורא לכל המנהיגים של העולם החופשי והקהילה הבינלאומית, ודאו שהחטופים מקבלים טיפול רפואי, והחזירו אותם הביתה".

פרופ' חגי לוין, ראש ציר הרפואה במטה המשפחות: "כרופאים, נשבענו לעשות כל שביכולתנו כדי לעזור לאדם החולה באשר הוא חולה. החטופים זקוקים לטיפול רפואי מיידי. הטבח ב-7 באוקטובר הוא פשע נגד האנושות. מי שלא ממלא את ייעודו כעת, שותף לפשע נגד האנושות. אנחנו כבר לא נוכל להציל את אלה שנרצחו, אבל אנחנו כן יכולים להציל את החפים מפשע שנחטפו. אנו קוראים לכל אנשי מקצועות הבריאות בכל רחבי העולם. אל תעמדו מנגד, אל תפרו את שבועת הרופא. טפלו בהם עכשיו!".

ד"ר עדי פוקס, רופאת משפחה של עומר ונקרט החטוף בעזה: "עומר מאובחן עם קוליטיס, הוא בטיפול קבוע של ראפאסל. אם הוא יאבד דם הוא ייעשה אנמי ויצטרך ברזל. התרופה הזו דורשת טיפול וסביבה שקטה. הוא סובל וזה יכול להוביל לסכנת חיים מיידית. זו הסיבה שארגון הבריאות העולמי צריך לשחרר אותו כדי לתת לו לקבל טיפול ולהציל את חייו".

ניבה ונקרט אימו של עומר ונקרט הוסיפה: "עומר אהב מסעדות, מסיבות ואת החיים הטובים. עומר הלך למסיבה ונחטף. עומר אנחנו חזקים בשבילך, תישאר חזק בשבילנו".

פרופ' ארנון אליצור, רופא האלרגיה של יגיל יעקב שצולם בסרטון של ארגון הג'יהאד סיפר: "כשאני מסתכל על התמונה של יגיל כמו שאני מכיר אותו, ואז מסתכל על הסרטון שלו שפורסם, זה שובר את חיי. הוא מטופל אצלנו מ-2015, יש לו אלרגיה לבוטנים שזה אומר שאם הוא נחשף לכמות קטנה של בוטנים הוא יסבול מתקופה אנפילקטית שעלולה להיות מסכנת חיים. ליגיל אין אפיפן איתו. נסו לדמיין את הילד כמעט בן ה-13 הזה, לבד, מפחד, במנהרה, אני לא יודע מה נותנים לו לאכול שם, אבל הוא לא יכול לדעת שבמה שהוא אוכל אין שום בוטנים. אני קורא לרופאים בכל העולם ולארגוני אלרגיה לקרוא לשחרורו המיידי או לפחות לביקורים קבועים של נציגי הצלב האדום ולתת לו מזרק אפיפן".

נטע דויטשמן, בת דודה של יגיל דויטשמן הוסיפה: "אנחנו מתגעגעים ליגיל וזה מפחיד שאנחנו לא יודעים מה מצבו הרפואי. אנחנו דואגים ליגיל ולאחיו ומבקשים שתעזרו לנו להחזיר אותם הביתה".

ד"ר יפעת ויגיסר, הנוירולוגית של רז בן עמי, בת 57 שנחטפה מבארי: "רז סובלת ממחלה נוירולוגית נדירה שמשפיעה על המוח שלה. היא מקבלת טיפול שניתן לתת רק בבית חולים, מצבה מסכן חיים והיא חייבת לקבל בדחיפות טיפול רפואי".

אלה בן עמי, הבת של רז בן עמי הוסיפה: "ההורים שלי נחטפו לעזה. אמא שלי סובלת ממחלה נוירולוגית חמורה והיא זקוקה לתרופות רבות. ביום שישי אמא שלי תחגוג יום הולדת 57 ואני מקווה שנוכל לחגוג יחד כולנו".

ד"ר שרון קלייטמן, רופא המשפחה של קיבוץ ניר עוז, נירים, מגן, כיסופים ועין השלושה: "כרגע 78 מהמטופלים שלי מוחזקים בשבי, ו-47 נרצחו. בקרב החטופים יש קשישים שחייבים תרופות, אבל גם תינוקות וילדים. אני קורא מהבמה הזו, למקבלי ההחלטות: אנחנו צריכים לטפל בהם עכשיו, היינו צריכים לטפל בהם אתמול, צריך להתערב, תעזרו לי לעזור למטופלים שלי, למשפחה שלי. אם לא נעשה כלום אנחנו גם נישא באחריות".

מטה משפחות החטופים חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד