י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
כל הפרטים על המגעים

דיווחים על התקדמות לשחרור נשים וילדים: חילוקי דעות בין ישראל לחמאס

אופטימיות בישראל לגבי המגעים לשחרור חטופים: "ניתן יהיה להגיע לסיכום על עסקה ביממות הקרובות", אומרים,"לא נאפשר להשאיר אימהות מסוימות או ילדים מאחור. דורשים את שחרור כולם"

תמונות החטופים
תמונות החטופים צילום: מתוך רשת X

גורם המעורה בפרטים על פרטי העסקה המתגבשת לשחרור חטופים אומר ל'כאן חדשות' כי ישנם מגעים מתקדמים לשחרורם של הילדים והאימהות של הילדים החטופים בעזה. הצדדים דנים גם בשחרור נשים מבוגרות, מדובר ביותר מ-50. עוד דווח, כי ‏ישראל מצידה נדרשת לשחרר קטינים ואסירות ביטחוניים מהכלא. בנוסף, חמאס דורש הפוגה באש ל-5 ימים.

מוריה אסרף דיווחה ב'חדשות 13' כי ניתן יהיה להגיע לסיכום על עסקה ביממות הקרובות. המימוש של העסקה - יתקיים בפעימות, לאורך כמה ימים. כאשר בישראל אומרים: "לא נאפשר להשאיר אימהות מסוימות או ילדים מאחור. דורשים את שחרור כולם".

עוד דווח, כי סינוואר טוען באמצעות המתווכים שאין לו אחריות על חלק מהילדים והאימהות, כי הם מוחזקים בידי הג’יהאד האיסלאמי, בישראל לא מוכנים לקבל את הטענה הזו ואומרים: חמאס מנסה לייצר אי וודאות, לא נאפשר את זה, זה קריטי לעסקאות הבאות.

סוגיה נוספת שנמצאת על הפרק. ישראל מנסה לפתור מספר מקרים של חטופים מעל גיל 18 שהאימהות והאחים שלהם ישובו במסגרת עסקה. ישראל לא מוכנה להשאיר אותם מאחור ולהפריד משפחות.

על פי הדיווח, אופן השחרור יעבוד כך בפעימות: כל יום יחזרו כמה חטופים, בהתאם למה שיסוכם, באופן הבא: במהלך ימי ההפוגה, בכל אחד מימי ההפוגה, ישובו הביתה כמה מהחטופים. סינוואר דרש שהפוגת האש תחל לפני שחרור החטופים - בישראל סירבו ואומרים: הפוגת האש תחל ברגע שהילד הראשון יגיע לארץ.

מנגד, ג'קי חורי מדווח ב'הארץ' כי השיחות בתיווך קטאר לעסקת חילופי שבויים נקלעו למשבר. סלע המחלוקת הוא דרישת חמאס לחמישה ימי הפוגה בלחימה, בעוד שישראל הסכימה לשלושה ימים לכל היותר. מחלוקת נוספת נוגעת לדרישת חמאס כי ישראל תפסיק להטיס כטב"מים בשמי הרצועה במהלך ימי ההפוגה כדי למנוע חשיפת מקום החזקתם של החטופים.

עוד דווח, כי בחמאס גם ביקשו לאפשר חופש תנועה בין דרום הרצועה לצפונה בעת ההפוגה, במטרה להסוות את נתיבי הבריחה של אנשיו. ישראל התנגדה בתוקף לדרישות, וחמאס סירב להתפשר עליהן מחשש לחשיפת שיטות הפעולה שלו, וכן מידע מודיעיני על המקום שבו מוחזקים החטופים.

ירון אברהם דיווח ב'חדשות 12' על חילוקי דעות בתוך הדרג המדיני לגבי עסקת החטופים. על פי הדיווח, ישנן שתי גישות. האחת, להקשיח עמדות מול חמאס כי הלחץ נותן אותותיו ולקבל עסקה טובה יותר שתשפיע על ההמשך. השנייה, לנסות לשפר את העסקה אבל לקחת אותה כי חלון ההזדמנויות לא גדול ואין בהכרח קשר לגבי העסקאות הבאות.

 

חמאס עזה חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד