כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בפעם השניה תוך חודש

בקבוקי תבערה נזרקו על בית כנסת בארמניה שעלה באש

אלמונים העלו באש בית כנסת בירוואן - ארמניה. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות ניתן לראות את דלת בית הכנסת עולה באש. זהו לא המקרה הראשון של אנטישמיות בארמניה באותו מקום, חודש שעבר אלמוני ריסס כתובות נאצה על אותו בית כנסת

בקבוקי תבערה נזרקו על בית כנסת בארמניה שעלה באש
שריפת בית הכנסת צילום: צילום מסך

בית הכנסת 'מרדכי נאווי' בירוואן - ארמניה עלה באש לאחר שאלמונים הציתו אותו עם בקבוקי תבערה. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות ניתן לראות את דלת בית הכנסת בוערת בלהבות שכובו בהמשך על ידי כוחות הכיבוי. ארגון הטרור הארמני לשחרור ארמניה (ASALA) לקח אחריות על הוונדליזם שאירע בבית הכנסת והבטיח פעולות חדשות.

זאת לא ההתקפה הראשונה על בית הכנסת בירוואן. ב-3 באוקטובר דיווחנו כי אלמוני שפך צבע וריסס כתובות נאצה על בית הכנסת וניפץ את החלונות. המחלל ציין בפרסום על מעשיו, כי הם כנקמה נגד ישראל שנותנת נשק לאזרבייג'ן שנלחמת נגד ארמניה.

במקביל להשחתה בחודש שעבר הארגון יצא בהצהרה: "היהודים הם אויבי האומה הארמנית, השותפים לפשעים הטורקים ומשטרו של אלייב העקוב מדם נגד הרפובליקה של ארמניה וארטסקך, שותפים לגירוש הכוחני של יותר מ-100 אלף אנשים מארצות האבות הארמניות. המדינה היהודית מספקת נשק למשטרו של אלייב הפושע, יהודי אמריקה ואירופה תומכים בו באופן פעיל. טורקיה, משטרו של אלייב והיהודים הם אויביהם המושבעים של המדינה הארמנית והעם הארמני".

בהצהרתם העבירו איום ישיר כלפי חיי הקהילות היהודיות: "אם רבנים יהודים בארה"ב ובאירופה ימשיכו לתמוך במשטרו של אלייב, נשרוף את בתי הכנסת שלהם במדינות אחרות. כל רב יהיה על הכוונת שלנו. אף יהודי ישראלי לא ירגיש בטוח להגיע למדינות אלו". קריאות מצד רבנים בעולם לנשיא והאגן חאצ'טוריאן לגנות את המעשה הנתעב.

חמאס אנטישמיות שריפה ארמניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד