כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
טהראן סירבה לשתף פעולה

איראן ממשיכה להרחיב את תוכנית הגרעין שלה

איראן מממשיכה בתוכנית הגרעין שלה ללא הפסקה. סוכנות האנרגיה של האו"ם דיווחה, כי טהראן לא משתפת פעולה בזמן שאיראן מגדילה את מלאי האורניום כמעט לדרגת פצצה

איראן ממשיכה להרחיב את תוכנית הגרעין שלה
מתקן גרעיני איראני צילום: Iran international

איראן ממשיכה להרחיב את תוכנית הגרעין שלה, לרבות את מלאי האורניום המועשר כמעט בדרגת פצצה בחודשים האחרונים, למרות שהיא לא האיצה את קצב ייצור הדלק הגרעיני שלה בתוך המהומה הנוכחית במזרח התיכון.

בדו"ח הרבעוני החסוי שהופץ למדינות החברות, סוכנות הגרעין של האו"ם מסרה גם כי טהראן סירבה במידה רבה לשתף פעולה בכמה מחלוקות שטרם יושבו, כולל ביטול ההרשאה של כמה פקחים אירופיים להמשיך לפקח באיראן.

דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ביום רביעי קבע שבעוד איראן האטה את הצטברות האורניום המועשר ב-60% מתחילת הקיץ, היא ממשיכה לבנות כמויות גדולות של חומר שיכול לשמש לדלק נשק גרעיני. זה מספיק לתדלק כשלושה כלי נשק גרעיניים. איראן היא המדינה היחידה ללא נשק גרעיני המייצרת 60% אורניום מועשר.

גורמים אמריקאים אמרו כי ייקח לאיראן פחות משבועיים לייצר מספיק חומר עבור פצצה. עם זאת, הם גם אמרו שהם מאמינים שטהראן לא השלימה בניית פצצת אטום.

בנוסף, לאיראן יש יותר מחצי טון של 20% אורניום מועשר, שלדברי מומחים ייקח מספר שבועות להמיר אותו ל-90% דלק ברמת פצצה.

איראן מתעקשת שתוכנית הגרעין שלה מיועדת לתוכניות אזרחיות שליוות לחלוטין וכי היא לעולם לא תפתח נשק גרעיני, תוך שהיא מאיימת להשמיד את ישראל.

פצצת אטום איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד