כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
דחף להפוגות הומניטריות

ביידן: זה הדד ליין לסיום המלחמה של ישראל

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי הבהיר לראש הממשלה נתניהו כי פתרון שתי המדינות הוא התשובה היחידה לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני וכי כיבוש עזה יהיה טעות. ביידן הוסיף כי הוא מקווה שתהיה עסקה לשחרור כ-240 בני ערובה המוחזקים על ידי חמאס בעזה

ביידן: זה הדד ליין לסיום המלחמה של ישראל
פעילות קרקעית של כוחות צה"ל צילום: דובר צה"ל

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר הלילה כי המבצע של ישראל בעזה, לאחר הטבח ב-7 באוקטובר בדרום ישראל, "יסתיים כאשר חמאס לא ישמור על היכולת לרצוח, להתעלל ולעשות דברים נוראיים לישראלים".

ביידן אמר במסיבת עיתונאים לאחר פגישתו עם נשיא סין שי ג'ינפינג כי לצה"ל יש "מחויבות לנקוט בזהירות רבה ככל האפשר בחיפוש אחר המטרות שלהם. חמאס אמר שהם מתכננים לתקוף שוב ישראלים וזו דילמה נוראית".

ממשל ביידן המשיך לדחות את הקריאות להפסקת אש, ואמר כי לישראל יש זכות להגן על עצמה מפני חמאס לאחר הטבח ב-7 באוקטובר, תוך שהוא דוחף לעוד הפסקות הומניטריות קצרות טווח וטען כי הוא מצפה מישראל לציית לכללי מלחמה בזמן הלחימה בעזה.

ביידן אמר שישראל לוקחת סיכונים בפעילות סביב בית החולים שיפא בעיר עזה, אבל "דבר אחד נקבע: לחמאס יש מפקדות, נשק, ציוד, מתחת לבית החולים הזה".

הנשיא אמר כי פקידים אמריקאים ניהלו דיונים עם הישראלים, וקרא להם להיות "זהירים להפליא" במהלכים צבאיים סביב בתי חולים בעזה.

ביידן הוסיף כי הוא מקווה שתהיה עסקה לשחרור כ-240 בני ערובה המוחזקים על ידי חמאס בעזה.

"אני לא רוצה להקדים את עצמי כאן כי אני לא יודע מה קרה בארבע השעות האחרונות, אבל קיבלנו שיתוף פעולה נהדר מהקטרים", הוא אמר כשנשאל על התקדמות בשחרור בני ערובה שנחטפו ב-7 באוקטובר., כאשר מחבלים רצחו גם 1,200 בני אדם, רובם אזרחים.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי הבהיר לראש הממשלה נתניהו כי פתרון שתי המדינות הוא התשובה היחידה לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני וכי כיבוש עזה יהיה טעות.

ביידן אמר לכתבים שהוא עושה כל שביכולתו כדי לשחרר בני ערובה המוחזקים על ידי חמאס בעזה, אבל זה לא כולל לשלוח את הצבא האמריקני לשם.

ביידן אמר שהוא שוחח עם נשיא סין שי ג'ינפינג על מלחמת ישראל-חמאס, וכי "אי אפשר לתת לה לצאת משליטה". הפגישה בין השניים הייתה בסן פרנסיסקו ונמשכה ארבע שעות.

"חמאס מבצע פשע מלחמה כאשר הוא מציב את המפקדה שלו מתחת לבית חולים", אמר ביידן. "ישראל לא נכנסה עם הרבה חיילים ואמרנו להם שהם צריכים להתנהל בזהירות".

עוד אמר ביידן כי "חמאס ערף ראשים של תינוקות ושרף נשים בחיים. הישראלים לא הפציצו בבית החולים, הם הביאו חיילים והם גם הביאו ציוד שעוזר לבית החולים ונתנו אזהרה לצוות הרפואי. זה שונה מהפצצות חסרות הבחנה".

"חמאס כבר אמר בפומבי שהם מתכוונים לתקוף שוב כפי שהם עשו. לחשוב שהם פשוט יעצרו ולא יעשו כלום זה לא ריאלי. הם משתמשים במנהרות כדי להיכנס לבית החולים, בין היתר, וחמאס אמר שהם יעשו את זה שוב. אז אני שואל שאלה רטורית - מה אמריקה הייתה עושה במצב הזה?" הוא נשאל על בית החולים שיפא - והוא השיב כי הוא בטוח לחלוטין שלחמאס יש מפקדה מתחת לבית החולים.

ביידן גם הבהיר במסיבת עיתונאים לאחר פגישה עם ג'ינפינג כי "המבצע הישראלי בעזה יימשך עד שחמאס לא יוכל עוד לפגוע בישראל".

ג'ו ביידן חמאס עזה סין מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד