י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שירות מיוחד ללקוחות 'מאוחדת': שמירה על הרצף הטיפולי לנפגעי הלחימה

כהמשך למתן השירות בהתאם לאתגרים העולים מן השטח: צוותי 'מאוחדת' יוצרים קשר עם נפגעי המלחמה המשתחררים מבתי החולים למתן טיפול המשכי | צוותי בריאות הנפש עומדים בקשר המטופלים כדי לשמור על הרצף של תהליך הטיפול

שירות מיוחד ללקוחות 'מאוחדת': שמירה על הרצף הטיפולי לנפגעי הלחימה
מאוחדת נפגעי מלחמה צילום: יח"צ

מתוך דאגה למתן שירות מלא ומקיף למבוטחיה, 'מאוחדת' נענתה לאתגר העולה מהשטח ועל מנת לתת מענה לאלפי נפגעי המלחמה, שחלקם רק עתה משתחררים מבתי החולים ומן המחלקות השיקומיות לאחר טיפול בפציעותיהם - וצוותי המרפאות הקהילתיות יוצרים קשר עם הנפגעים במטרה להעניק להם טיפול המשכי הולם.

חשוב לציין כי למאות נפגעים, עדיין אין אפשרות לשוב לביתם, וכך הטיפול במרפאות הצמודות לביתם, אינו מתאפשר. על כן, צוות המרפאה יוצר קשר עם המבוטחים שנפגעו מאז פרוץ הלחימה, כדי לשמור על הרצף הטיפולי הן בסיוע בקבלת מרשמים, תרופות, ביצוע בדיקות חיוניות ועוד, והן בפן הנפשי הזקוק למענה מידי.

הרשימות המלאות של כל החולים שהשתחררו מבתי החולים, מועברות אל הצוותים, כשבמקביל אלה מועברות גם לצוותי בריאות הנפש והעובדים הסוציאליים, במטרה לעמוד בקשר עם המטופלים, מבלי לקטוע, בעקבות הלחימה, את הרצף הטיפולי.

בד בבד, התקיימה הכשרת צוות פרונטלית ליתר מקצועות הבריאות, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק וקלינאי תקשורת, במטרה שאלה יוכלו להגיש טיפול רפואי מותאם טראומה. כך למשל, מרפאה בעיסוק המטפלת בנפגעי מלחמה בתחום הריפוי בעיסוק, אך עשויה למצוא עצמה מתמודדת עם נושאים הקשורים במלחמה ובפציעות שונות.

כך גם, צוות של מומחי בריאות הנפש העביר לעשרות אנשי צוות רפואיים, הדרכה שתאפשר להם להנגיש טיפול רפואי לנפגעי טראומה. בתוך כך, גם זוכים הצוותים במרפאות למפגשי חוסן.

קשר נוצר אף עם חולי אונקולוגיה ודיאליזה הזקוקים לטיפולים מספר ימים בשבוע,  כדי לוודא כי כל חולה מקבל את הטיפול במכון מוגן.

שיחות יזומות מטעם צוותי הקופה יוצאות גם אל חולים מונשמים, על מנת לוודא שיש ברשותם סוללת גיבוי למכונות הנשמה, וכמו כן מתקיימות שיחות הדרכה לנתמכי נשימה, בהן הם מודרכים כיצד עליהם לנהוג בעת הפסקת חשמל, וכיצד לייעל את השימוש במכונות ההנשמה בתקופה זו.

במקביל מתקיימות הדרכות לצוותי בריאות הנפש, תוך דגש על מניעת הפרעות שינה, טיפול בילדים בעת חירום וכדומה - לצד הכשרת צוותי כ-50 מרפאות לטיפול באירוע רב נפגעים (אר"ן) ח"ו. ההכשרה כוללת ידע תאורטי של סדר עדיפויות בטיפול וכולל תרגול מעשי, תוך עיבוי הציוד במרפאות.

ד"ר מנחם ביתן, המנהל הרפואי של מחוז ירושלים של מאוחדת אמר, כי "הטיפול ההמשכי בנפגעים בעת המלחמה, הוא חלק בלתי נפרד מהשמירה על הרצף הטיפולי. בנוסף, אנו שמים דגש רב על מתן מענה נפשי תואם. על כן, ההנחיה הברורה היא ליצור קשר יזום עם המטופלים כדי שלא יזניחו את המשך הטיפול".

קופת חולים מאוחדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד