י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בנק הפועלים מפרסם דוחותיו הכספיים לרבעון ה-3: רווח נקי בסך 1,669 מיליון ש"ח ותשואה להון של 13.4%

יו"ר דירקטוריון הבנק: "מחוזקים באמונתנו כי האיתנות הפיננסית והניהול העסקי האחראי יסייעו בהחזרת המשק לצמיחה ותקווה"  

בנק הפועלים מפרסם דוחותיו  הכספיים לרבעון ה-3: רווח נקי בסך 1,669 מיליון ש"ח  ותשואה להון של 13.4%
בנק הפועלים צילום: אביב גוטליב

בנק הפועלים מפרסם דוחותיו הכספיים לרבעון ה- של 2023: רווח נקי בסך 1,669 מיליון ש"ח ותשואה להון של 13.4%

עם פרסום הדוחות אמר יו"ר דירקטוריון הבנק, ראובן קרופיק: "סדר יומנו השתנה באורח קיצוני לאחר סגירת הרבעון. לצד האירועים הקשים והבלתי נתפסים, אנו זוכים לראות את שעתה היפה של ישראל. אהבת חינם, רעות וערבות הדדית עומדים ונוכחים לצד האבל הלאומי והכאב האישי. התוצאות וניהול הסיכון המאוזן המשתקפים מנתוני הבנק ברבעון השלישי שאנו מפרסמים היום - עוד יעמדו בעתיד במבחן השלכות המלחמה על הכלכלה הישראלית. אנו מחוזקים באמונתנו כי עוצמות הבנק ועובדיו, האיתנות הפיננסית והניהול העסקי האחראי יתרמו משמעותית להתמודדות עם המשבר הנוכחי ויסייעו בהחזרת המשק לצמיחה ותקווה".

מנכ"ל הבנק, דב קוטלר: "בשבעה לאוקטובר המציאות היומיומית השתנתה לנגד עינינו מקצה לקצה. מפרוץ המלחמה בבנק יוזמים כל העת צעדים אקטיביים לסיוע ותמיכה בלקוחות, בתושבי הדרום והצפון, ובכוחות הביטחון בחזית ובעורף. התוצאות משקפות את המדיניות השמרנית של הבנק, המתבטאת במגמת צמיחה אחראית ומתמשכת וכן את האיתנות הפיננסית שאיתה נכנס הבנק למלחמה ולתקופת אי ודאות כלכלית".

להלן נתונים עיקריים מתוך הדוחות הכספיים לרבעון השלישי לשנת 2023:

  • הבנק מסכם את הרבעון השלישי של שנת 2023 ברווח נקי בסך 1,669 מיליון ש"ח בהשוואה לרווח של 1,922 מיליון ש"ח ברבעון השני של השנה, ול-1,785 מיליון ש"ח ברבעון המקביל בשנת 2022. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-5,599 מיליון ש"ח לעומת 4,782 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
  • שיעור התשואה להון על הרווח הנקי עמד ברבעון השלישי על 13.4% בהשוואה ל-15.8% ברבעון השני של השנה, ול-15.9% ברבעון השלישי בשנת 2022. שיעור התשואה להון בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמד על 15.4% בהשוואה ל-14.6% בתקופה המקבילה אשתקד.
  • סך ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ל-5,298 מיליון ש"ח בהשוואה ל-4,753 מיליון ש"ח ברבעון השלישי של שנת 2022. הגידול בהכנסות נרשם על רקע הצמיחה בפעילות הליבה של הבנק ושינויים בפרמטרים המאקרו-כלכליים.
  • הבנק המשיך ברבעון השלישי במגמת צמיחה אחראית תוך איזון בין מרכיבי סיכון, רווחיות וצמיחה ובהלימה לאי-הוודאויות בשווקים ולשמירה על מדדי אשראי איכותיים וחזקים התואמים את תיאבון הסיכון של הבנק. בהתאם, תיק האשראי רשם צמיחה בשיעור של 4.0% מתחילת השנה המתבטאת במספר מגזרי פעילות בהובלת האשראי העסקי (שצמח ב-11.8% מתחילת השנה) תוך שמירה על מדדי אשראי איכותיים וחזקים.

עם פרוץ המלחמה וכדי להקל על לקוחות הבנק להתמודד עם השלכותיה, הבנק הודיע על סדרת הטבות משמעותית ללקוחותיו, תוך הבחנה בין לקוחות המעגל הראשון אשר מושפעים באופן ישיר מהמלחמה לבין שאר האוכלוסייה. הבנק הרחיב את מתווה בנק ישראל כך שעלות הצעדים השונים עשויה להגיע בניצול מלא ל-420 מיליון ש"ח.

  • בנוסף, עם תחילת המלחמה, החליט לתרום סך של 100 מיליון ש"ח באמצעות הקמת קרן "פועלים לתקומה" לשיקום קהילת עוטף עזה. הקרן תפעל במהלך השנים הקרובות לבניה מחדש של התשתיות הקהילתיות בכלל יישובי עוטף עזה אשר נפגעו במלחמה ותתמקד בשיקום הישובים ותושביהם בהיבטי בריאות, חוסן, חינוך, ותעסוקה.
בנק הפועלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד