כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
היצבות העולמית

צפון קוריאה ביצעה ניסוי בטיל חדש שמאוד מדאיג את העולם

הניסוי האחרון שבוצע אמש בניגוד לסנקציות של האו"ם הוא חלק מהמאמץ המתמשך של פיונגיאנג להפוך את הנשק שלה למודרני ועדכני

צפון קוריאה ביצעה ניסוי בטיל חדש שמאוד מדאיג את העולם
הטיל שפרסמה קוריאה הצפונית צילום: מתוך הסרטון

צפון קוריאה ביצעה בהצלחה ניסויי מנוע דלק מוצק עבור הטילים הבליסטיים שלה, כך מפרסמת התקשורת הממלכתית במדינה. לפי הדיווח המדינה "פיתחה שוב מנועי דלק מוצק בעלי דחף גבוה לטילים ביניים בליסטיים, שהם בעלי משמעות אסטרטגית חשובה", מסרה סוכנות הידיעות הקוריאנית המרכזית הרשמית אמש (רביעי).

"הבדיקה סיפקה ערובה בטוחה להאצה מהימנה של הפיתוח של מערכת ה-IRBM מהסוג החדש". אנליסטים צבאיים אומרים כי טילי דלק מוצק קלים ובטוחים יותר לתפעול, ודורשים פחות תמיכה לוגיסטית, מה שהופך אותם לקשים יותר לזיהוי מאשר נשק בדלק נוזלי.

צפון קוריאה ביצעה שלל ניסויי נשק בשנים האחרונות, כולל הטיל הבליסטי הבין-יבשתי הראשון בדלק מוצק (ICBM) ו'סוג חדש' של טיל בליסטי משוגר מצוללת. לפני מספר שנים, נאסר על המדינה לבצע ניסויים בטילים בליסטיים במסגרת הסנקציות של האו"ם.

לשכת הטילים הכללית של צפון קוריאה אמרה שהניסויים האחרונים חיוניים לשיפור היכולות ההתקפיות האסטרטגיות של הצבא לאור "הסביבה הביטחונית החמורה והלא יציבה העומדת בפני המדינה" והקנוניה ה"מרושעת" של אויביה.

ההודעה מגיעה כאשר משלחת רוסית בראשות שר משאבי הטבע של מוסקבה, אלכסנדר קוזלוב, הייתה בפיונגיאנג כדי לקיים שיחות בנושאים ממסחר ועד כלכלה, מדע וטכנולוגיה. שיתוף הפעולה הצבאי הגובר של שתי המדינות היווה מקור לדאגה, כאשר המדינות החברות באו"ם שאכפו את שביתת הנשק במלחמת קוריאה אמרו השבוע כי הן מודאגות מכך שרוסיה וסין מסייעות לצפון קוריאה להרחיב את היכולות הצבאיות שלה בכך שהיא מאפשרת לפיונגיאנג להתחמק מהסנקציות של האו"ם.

ארצות הברית גם אמרה שצפון קוריאה שולחת נשק לרוסיה לשימוש באוקראינה וכי מוסקבה מספקת לפיונגיאנג תמיכה צבאית טכנית. צפון קוריאה מנסה גם להכניס לוויין ריגול צבאי למסלול - מאמץ שבו היא כבר נכשלה פעמיים - ודרום קוריאה אמרה שמוסקבה מספקת לה את טכנולוגיית החלל שתעזור.

צפון קוריאה ורוסיה הכחישו כל עסקת נשק, למרות שהבטיחו להעמיק את שיתוף הפעולה הצבאי. קים ג'ונג און נסע למזרח רוסיה בספטמבר, שם ערך פסגה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקוסמודרום ווסטוצ'ני ולאחר מכן סייר במפעלי נשק וכן בבסיס הצי בוולדיווסטוק.

צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד