כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
באמצעות מחשב תלת מימד

טיפול מיוחד לפגיעות ירי בפנים ובלסתות של נפגעי העוטף

שיטות שחזור מהמתקדמות בעולם בוצעו במרכז הרפואי ברזילי על מנת לטפל בנפגעי פנים ולסת. בבית חולים עשו צילום סיטי לפצוע לשם יצירת השחזור המתאים בתוכנות מחשב תלת מימד

טיפול מיוחד לפגיעות ירי בפנים ובלסתות של נפגעי העוטף
קיבוץ כפר עזה צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

פצועים רבים מהלחימה בעוטף עזה הובאו למרכז הרפואי ברזילי עם פגיעות ירי מורכבות בפנים ובלסתות. הטיפול בפגיעות אלו הוא קשה ומורכב עקב הנזק של גל ההדף שהקליעים במהירות גבוהה יוצרים ברקמות העצם והרקמות הרכות.

בכדי להתגבר על בעיות אלו, השתמשו ביחידה לפה ולסתות במרכז הרפואי ברזילי בשיטות של שחזורים המותאמים אישית לפצועים שנפגעו בצורה קשה בפנים ובלסתות. בשיטות אלו משתמשים בצילום הסיטי של הפצוע לשם יצירת השחזור המתאים בתוכנות מחשב תלת מימד, אשר מתאימות את השחזור למצב שלפני הפציעה ומדפיסים אותו ממתכת הטיטניום.

בצורה זו חוסכים זמן ניתוח רב בחדר הניתוח, משחזרים את פני הפצועים למצב שלפני הפגיעה, מאפשרים החלמה מהירה יותר ומקלים על שיקום של הנפגע. שיטות אלו משתמשים בזמני שלום לתיקון פגמים בלסתות אחרי ניתוחים לכריתות סרטן של הלסתות והפנים וכן לתיקון פגמים מורכבים בעצמות הלסתות.

את התכנון והדפסת השחזור ביצעו בהתנדבות במחלקה לכירורגיית הפה ולסתות במרכז רפואי גליל בנהריה, שהינה מהמובילות בעולם בתחום השחזורים המותאמים אישית. הקשר בין המחלקות נוצר ע"י פרופ' עודד נחליאלי, מנהלה לשעבר של המחלקה במרכז הרפואי ברזילי וכיום מנהל היחידה לכירורגיה זעיר פולשנית במרכז רפואי גליל בנהריה, אשר התנדב בזמן המלחמה לעזור ולנתח את הפצועים באשקלון.

יחד עם פרופ' סאמר סרוג'י, מנהל כירורגיית הפה והלסתות במרכז רפואי גליל בנהריה ודר' אלכס אברמסון, מנהל היחידה לכירורגיית הפה והלסתות של המרכז הרפואי בברזילי, הם תכננו תוך זמן קצר את ביצוע השחזורים והניתוחים שבוצעו בברזילי בהצלחה רבה. "הצלחנו תוך פחות מ-24 שעות לשלוח את נתוני הסיטי לנהריה לתכנן את השחזור להדפיס אותו בטיטניום ולנתח, שזהו הישג מרשים בכל קנה מידה", מסר פרופ' חזי לוי, מנהל המרכז בברזילי.

חמאס מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד