י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
18 חודשי המתנה

הטורקים שוב דחו את בקשת שבדיה להצטרף לנאט"ו

הפרלמנט הטורקי דחה שוב את ההצבעה על אשרור בקשה ההצטרפות של שבדיה לנאט"ו | הטענה נגד השבדים היא שהם לא עשו דינגד קבוצות חמושות כורדיות שמתגוררות במדינה.

הטורקים שוב דחו את בקשת שבדיה להצטרף לנאט"ו
איסטנבול, טורקיה צילום: unsplash

ועדת החוץ של הפרלמנט הטורקי דחתה שוב את ההצבעה על הצעת ההצטרפות של שבדיה לנאט"ו, לאחר 18 חודשי המתנה. היו"ר, פואט אוקטאי, אמר כי הוועדה תקיים שיחות נוספות ועשויה להחזיר את הצעת החוק לסדר היום שלה בשבוע הבא - אך הוא לא קבע לוח זמנים ברור. "כדי שכל המחוקקים שלנו יאשרו את חברותה של שוודיה בנאט"ו, הם צריכים להיות משוכנעים לחלוטין. נדון בכל אלה בישיבת הוועדה הבאה שלנו", אמר אוקטאי לכתבים היום (חמישי).

הוועדה, שבשליטת נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן - יכולה להעביר הצעות חוק ברוב רגיל. היא עשויה להזמין את שגריר שבדיה לתדרך מחוקקים במידת הצורך ואם תקנות הפרלמנט יאפשרו, אמר אוקטאי. ארדואן אמר החודש כי ינסה להקל על תהליך האשרור, אך הוסיף כי שבדיה לא נקטה מספיק פעולות נגד קבוצות חמושות כורדיות שמתגוררות במדינה.

שבדיה ופינלנד ביקשו להצטרף לנאט"ו במאי בשנה שעברה בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה. על מנת להצטרף לברית, מועמד חייב להיות מאושר על ידי כל החברים הנוכחיים. בעוד שהצטרפות פינלנד אושרה באפריל, טורקיה והונגריה עדיין לא אישרו את בקשתה של שוודיה לחברות. טורקיה דרשה משבדיה לנקוט צעדים נוספים כדי לרסן את החברים המקומיים של מפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK), הנחשבת לקבוצת "טרוריסטים" על ידי אנקרה, האיחוד האירופי וארה"ב.

 

נאט"ו טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד