י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כמה יוסי כהן וכמה נפתלי בנט?

סקר דרמטי: הליכוד צולל ל - 17 מנדטים

סקר מנדטים שפורסם הערב מעלה כי הליכוד בראשות רה"מ נתניהו צוללת ל-17 מנדטים, ומפלגתו של גנץ הופכת לגדולה ביותר. וגם - כמה מנדטים תקבל מפלגה בראשות יוסי כהן ומי ייפגע אם נפתלי בנט יחליט לרוץ? - כל הפרטים

סקר דרמטי: הליכוד צולל ל - 17 מנדטים
נתניהו בסיעת הליכוד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר דרמטי פורסם הערב (חמישי) בחדשות 12 והוא מצביע על ירידה דרמטית של מפלגת הליכוד וגוש הימין בכלל, במיוחד על רקע העובדה שמלחמות בתחילתן דווקא עוזרות בדרך כלל למפלגת השלטון ולעומד בראשה.

על פי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ מזנקת ל-36 מנדטים, לעומת 12 מנדטים שקיבלה בבחירות האחרונות לפני כשנה.

הליכוד בראשות בנימין נתניהו, שקיבל מהציבור 32 מנדטים בבחירות האחרונות - מתרסק ל-17 מנדטים. יש עתיד תקבל 15 מנדטים, ש"ס עם 10 מנדטים.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מתחזקת ל-9 מנדטים, יהדות התורה עם 7, עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר מתחזקת אף היא ל-7, חד"ש תע"ל, מרצ ורע"ם עם 5 מנדטים כל אחת.

הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' עם 4 מנדטים. מתחת לאחוז החסימה מפלגת בל"ד (1.7%) ומפלגת העבודה (1.5%).

באשר לחלוקה לגושים - גוש מתנגדי נתניהו מזנק ל-70 מנדטים, הקואליציה הנוכחית תקבל 45 מנדטים בלבד, ובאמצע חד"ש תע"ל עם 5 מנדטים.

משתתפי הסקר נשאלו גם למי הייתם מצביעים אם מפלגה חדשה בראשות ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הייתה מתמודדת. לפי תוצאות הסקר - המפלגה של בנט תקבל 17 מנדטים, על חשבון המחנה הממלכתי שיורדת ל-25 מנדטים, יש עתיד וישראל ביתנו שמאבדות כל אחת מנדט אחד.

מפלגת הליכוד שומרת על כוחה ונשארת לפי הסקר על 17 מנדטים. בנוסף, עולה כי במצב כזה הציונות הדתית של סמוטריץ לא תעבור את אחוז החסימה (2.8). בנוסף, עולה כי גם תמונת הגושים תשתנה - וגוש מתנגדי נתניהו יעלה ל-74 מנדטים. הקואליציה הנוכחית תתרסק ל-41 מנדטים בלבד. 

אם ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, היה מקים מפלגה חדשה היא הייתה מקבלת 12 מנדטים - כך לפי תוצאות הסקר. המחנה הממלכתי עדיין מובילה עם 29 מנדטים, הליכוד יורדת ל-16 מנדטים וגם יש עתיד תהיה עם 16.

גם במצב כזה, הציונות הדתית של סמוטריץ לא תעבור את אחוז החסימה (2.7%). 

בשאלת ההתאמה לראשות ממשלה. בקרב בין לפיד לנתניהו על ראשות הממשלה, לפיד מקבל 29% ונתניהו מקבל גם 29%. מול גנץ הפער גדל משמעותית – נתניהו עם 25% וגנץ מוביל עם 41%. 

מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו בני גנץ הליכוד יוסי כהן נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד