י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
קרא לשחרר את החטופים

שר החוץ של האיחוד האירופי בבארי: "אל תהיו אכולים בזעם"

שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל לאחר ביקורו בקיבוץ בארי "ראיתי היום את ההרס בקיבוץ בארי שהותקף על ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. שום דבר לא מצדיק הרג נשים, ילדים, קשישים או חטיפתם מבתיהם. צריך לשחרר אותם מיד וללא תנאים"

שר החוץ של האיחוד האירופי בבארי: "אל תהיו אכולים בזעם"
ג'וזף בורל בעוטף עזה צילום: האיחוד האירופי

הדיפלומט הבכיר של האיחוד האירופי אומר שהוא מבין את הכעס של ישראל לאחר התקפות חמאס, אך קורא "לא להתנהל בזעם". שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל אמר בביקור בעוטף עזה כי "שום דבר לא מצדיק את מה שעשו המחבלים מחמאס כאן ובמקומות אחרים ב-7 באוקטובר. שום דבר לא מצדיק לחטוף נשים, ילדים, קשישים מבתיהם ולקיחתם בני ערובה", אמר. "אני מבין את הזעם שלכם אבל הרשו לי לבקש מכם לא להיות אכולים בזעם", אמר בורל, ותיאר זאת כעצה ש"החבר הכי טוב של ישראל" ייתן.

בביקורו יחד עם שר החוץ אלי כהן, אמר בורל: "מה שעושה את ההבדל בין חברה מתורבתת לקבוצת טרור הוא הכבוד לחיי אדם", הוסיף. לדבריו, למרות שהאיחוד האירופי מכיר בזכותה של ישראל להגן על עצמה, כל תגובה חייבת להיות בהתאם למשפט ההומניטארי הבינלאומי. לא רחוק מכאן עזה. ואימה אחת לא מצדיקה אחרת. אזרחים חפים מפשע כולל אלפי ילדים מתו בשבועות האחרונים", הוסיף בורל.

"דבר אחד הוא לדאוג לישראל ודבר אחר הוא לדאוג לאנשים הזקוקים לכך", המשיך והדגיש שזו הסיבה שהאיחוד האירופי ממשיך לקרוא ל"גישה הומניטרית ללא הפרעה, מהירה ובטוחה" לעזה.

בורל הוסיף: "ראינו שחומות, וטכנולוגיה וחיילים לא מספיקים כדי להבטיח את ביטחון ישראל. דיברתי עם קצין מילואים ישראלי שאמר לי: "אף צבא לא יכול להגן על אומה טוב יותר כפי שהשלום יכול לעשות". הוא חזר להגן על ארצו, לשרת את ארצו, אבל הוא היה מודע מאוד לכך שחובתנו היא לחפש שלום. פתרון בר קיימא שיכול לתת לישראל את הזכות לחיות בשלום ובביטחון, לחיות זה לצד זה עם אחרים - עם הפלסטינים ועם מדינות ערב".

 

האיחוד האירופי בארי חמאס מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד