כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

סיפור לשבת: הילד הציל עשרות כוכבי ים, מה טען המבוגר?

הרב יצחק פנגר בסיפור נפלא לשבת על ילד שהציל כוכבי ים שנסחפו אל החוף, מה אמר לו המבוגר שעבר במקום? ומה ענה לו הילד? איך אנו יכולים לסייע במלחמה? ואיך זה קשור לפרשת השבוע?

סיפור לשבת: הילד הציל עשרות כוכבי ים, מה טען המבוגר?
כוכב ים, אילוסטרציה צילום: freepik

ב-2009 היתה באירלנד סופה חזקה עם גלי ענק, וכ–50,000 כוכבי ים נסחפו לחוף. מספרים שאדם מבוגר התהלך על חוף הים, וראה ילד קטן אוסף כוכבי ים שנסחפו לחוף, וזורק אותם בחזרה לים. האדם המבוגר פנה אל הילד ואמר לו: "מה אתה חושב שאתה עושה? הרי יש פה אלפי כוכבי ים על החוף, אתה לא תוכל לעזור לכולם".

הילד הרים את עיניו כלפי האדם המבוגר, ואמר לו: "אתה צודק, לכולם אני לא אוכל לעזור. אבל לזה " – והוא הראה לו את כוכב הים שבידו - "אני יכול". והוא זרק אותו בחזרה לים. גם אם אתה לא יכול לשנות את העולם או להיטיב לכולם, אל תוותר לעזור ולהיטיב למישהו אחד.

בפרשת השבוע, שני התאומים, יעקב ועשיו, עומדים לצאת מרחם רבקה, ואז, ברגע האחרון, יעקב אוחז בעקב עשיו, וזאת על מנת למנוע ממנו לצאת לפניו, ושיעקב יהיה בכור.

לכאורה, אם היינו היועצים של יעקב, היינו אומרים לו: מה יועיל לאחוז בעקבו של עשיו? נזכרת מאוחר מדי. אבל יעקב אבינו מלמד אותנו - תעשו מה שאתם יכולים, טוב מאוחר מאשר אף פעם לא. הרי בסופו של דבר יעקב אכן זוכה לבכורה, כשהוא קונה אותה מעשיו. ללמדנו לעשות מה שרק אפשר. אל תחלישו את עצמכם, באומרכם לעצמכם "מה יעזור משהו קטן שאני עושה?"

בכל פעם שאתה מתגברים, בכל פעם שאתם עושים טוב למישהו אחר - הפכתם את העולם לעולם טוב יותר.

גם במלחמה בה אנו נמצאים עתה. כל אחד מאיתנו צריך לחשוב מה אני יכול לעשות כדי לשפר, כדי לעזור. נכנסו עכשיו לחודש כסליו, חודש של אור ותקווה, אור כזה שבכוחו לדחות הרבה מן החושך.

שכל אחד מאיתנו ייצור נקודה של אור, אם זה ברוחניות - תהילים, חיזוק. ואם זה בחסד ונתינה, "והמעט" הזה יעזור בעזרת השם להכריע את הכף במלחמה, בנו ובכל עם ישראל.

וכפי שפתחנו - לא צריך להיות גדול או לעשות משהו בגדול כדי להתחיל. אבל צריך להתחיל, אפילו משהו קטן, כדי, בסופו של דבר, להיות "גדול", או כדי ליצור שינוי גדול.

יהי רצון שנעשה טוב, ניצור יחד נקודות של אור שבסופו יהיה אור גדול של ישועות וניסים לעם ישראל, לחיילנו היקרים, ולכל החטופים והנעדרים.

בברכת שבת שלום

שלכם, יצחק פנגר

הרב יצחק פנגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד