כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ולמי להעביר את השליטה

רוב בציבור הישראלי תומך בפינוי של אוכלוסיית עזה

86% מהציבור בישראל מסכים עם הטענה לפיה גם לאחר שצה"ל יחסל את כל מחבלי החמאס, עדיין תישאר אוכלוסיה תומכת טרור שמתוכה עלול לצמוח ארגון טרור חדש שיאיים על תושבי ישראל | כל הנתונים

רוב בציבור הישראלי תומך בפינוי של אוכלוסיית עזה
אהלים בדרום רצועת עזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

סקר שערך מכון הסקרים 'דיירקט פולס' שבהנהלת שלמה פילבר וצוריאל שרון עבור תנועת 'עזה לעולם - התנועה להגירה הומניטרית של תושבי הרצועה' מעלה כי רוב בציבור הישראלי תומך בפינוי של אוכלוסיית עזה כחלק מהרצון להבטיח שזו תהיה המלחמה האחרונה בעזה, וכן כדי להימנע מאיום נוסף על ישראל על ידי הקמתם של ארגוני טרור נוספים ברצועת עזה גם לאחר מיגור החמאס.

מנתוני הסקר עולה כי 58% מהציבור סבורים כי יש לפנות את כל אוכלוסיית עזה גם במחיר גינויים בינלאומיים, על מנת "להבטיח שזו מלחמה עזה האחרונה". רק 25% מהציבור מתנגדים להצעה הזו, 17% נוספים לא הביעו דעה בנושא.

בנוסף, 86% מהציבור בישראל מסכים עם הטענה לפיה גם לאחר שצה"ל יחסל את כל מחבלי החמאס, עדיין תישאר אוכלוסיה תומכת טרור שמתוכה עלול לצמוח ארגון טרור חדש שיאיים על תושבי ישראל. לנתון הזה, מצטרף גם הנתון לפיו 65% מהציבור בישראל מסכים עם הטענה שגם אם צה"ל יהרוג את כל המחבלים בעזה, האוכלוסייה העזתית, בסיוע איראן, תצמיח ארגוני טרור חדשים, ולכן יש לפנות את אוכלוסיית עזה מהרצועה.

נתון נוסף שעולה מהסקר הוא ש-77% מהציבור הישראלי מסכים עם הטענה לפיה כל הסדר להצבת כוח בינלאומי ברצועת עזה הוא מסוכן. 70% מהציבור הישראלי טוענים כי אסור להעביר את השליטה ברצועת עזה לרשות הפלסטינית לאחר שצה"ל יכבוש את רצועת עזה, ואחוז דומה של נשאלים, 69%, מסכימים עם האמירה לפיה "אם הרשות הפלסטינית הייתה יכולה לבצע טבח כמו חמאס, היא הייתה מבצעת אותו".

באשר להכנסת הסיוע ההומניטרי, 57% סבורים שאסור להכניס שום סיוע הומניטרי מכל סוג, עד להחזרת כל החטופים, גם אם הדבר כרוך בעימות מדיני עם ארה"ב. 

את נתוני הסקר פרסם העיתונאי חזקי ברוך בחשבון ה-X שלו.

עזה חמאס מלחמת חרבות ברזל דיירקט פולס סקר דעת קהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד