י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בראשות ראש הישיבה הגר"ד לנדו

מעמד הכנסת ישיבת "שכר שכיר" להיכל ישיבת "ברכת יצחק אור יהודה" בשל מצב המלחמה בדרום

מעמד נשגב ונרגש בהשתתפות אלפים בהיכל ישיבת "ברכת יצחק אור יהודה" בבני ברק בראשותו של ראש הישיבה הגר"ד לנדו וראשי הישיבות לאירוע נדיר והיסטורי בעולם הישיבות – מעמד הכנסת ישיבת "שכר שכיר" להיכל ישיבת "ברכת יצחק אור יהודה" בראשות ראש הישיבה הגאון רבי אבינועם פוטובסקי. סיקור ותמונות מהמעמד 

מעמד הכנסת ישיבת "שכר שכיר" להיכל ישיבת "ברכת יצחק אור יהודה" בשל מצב המלחמה בדרום
הכנסת ישיבת שכר שכיר לברכת יצחק צילום: שוקי לרר

בשל מצב המלחמה בדרום, ישיבות רבות אשר משכנם בדרום הארץ נאלצות לנדוד לקמפוסים זמניים וארעיים באזור מרכז הארץ בכדי שיוכלו לשקוד על התורה ללא הפרעה מפחד האזעקות והטילים, הדבר מקשה מאוד על ישיבות רבות הואיל ובדרך כלל הקמפוסים הזמניים אינם מותאמים היטב לצרכי הישיבה שנבנתה במשכנה לפי צרכי הבחורים במדוייק, בשל כך נרתם ראש ישיבת "ברכת יצחק אור יהודה" הגאון רבי אבינועם פוטובסקי וקיבל את בקשת ראשי ישיבת "שכר שכיר" מהעיר נתיבות לארחם במשכנה של ישיבתו בבני ברק. לשם כך הושקע עמל רב כאשר פועלים רבים הובאו לבניין הישיבה להכשיר את המקום לקליטת בחורים נוספים, כחלק מהמאמץ הכביר, ישיבת "ברכת יצחק אור יהודה" בנתה חדרי פנימייה נוספים והכשירה את בית המדרש עם ספסלים חדשים לרווחתם של תלמידי ישיבת "שכר שכיר", וביום ראשון בערב הושלמה קליטתם של מאתיים בחורים חדשים להיכלה של ישיבת "ברכת יצחק אור יהודה".

ראש הישיבה הגר"ד לנדו ששמע על הדבר הגדול הזה התרגש מאוד והתבטא בפני תלמידיו ומקרוביו על הזכות הגדולה והנחת רוח של הקב"ה כשרואה ישיבה מבוססת וגדולה בעיר התורה בני ברק שמארחת ישיבה אחרת בהיכלה, דבר נדיר שלא זכור בעולם הישיבות. מקורביו שחו בפני הגר"ד על כך שהשנה היה רישום מוצלח ויוצא דופן לישיבת "ברכת יצחק אור יהודה" ובית המדרש רועש בריתחא דאורייתא מפה לפה עד עכשיו ולמרות זאת בני הישיבה בראשות ראש הישיבה הגאון רבי אבינועם פוטובסקי ניאותו לקחת על עצמם עול גדול ולאחר 200 בחורי ישיבה נוספים ולהרחיב את גבולות התורה בישיבתם.

לאור כל זאת החליט ראש הישיבה הגר"ד לנדו להטריח עצמו גם כן ולצאת לביקור הוד בהיכל ישיבת "ברכת יצחק אור יהודה" לחזק את תלמידי הישיבה על המסירות הגדולה לבני ישיבת "שכר שכיר", ולחזק את תלמידי ישיבת "שכר שכיר" על התקופה הקשה שהם נאלצים לגלות ממקום למקום וכעת מצאו משכן מרווח ונח לשקוד באהלה של תורה במנוחת הנפש וביישוב הדעת ולהתנצח יחדיו בה.

ראש הישיבה הגר"ד לנדו נכנס לקמפוס הישיבה והביט בשיפוצים שנעשו בכדי לאכלס את תלמידי ישיבת "שכר שכיר" והביע התפעלות וקורת רוח רבה מהעבודה שנעשתה לשם כך. לאחר מכן נכנס מרן לתוך היכל הישיבה שם קיבלוהו מאות בני הישיבה ואלפים מתשובי בני ברק שהגיעו ליטול חלק במעמד הנשגב. הגר"ד בירך את ראשי הישיבה ולאחר מכן נעמד למסור שיעור כללי בהיכל הישיבה בדברי התוס' מסכת בבא קמא דף ו' בשור פסולי המוקדשים שנפל לבור האם יש חיוב תשלומין. מאות בני הישיבות "ברכת יצחק אור יהודה" ו"שכר שכיר" התנצחו בבית המדרש בדבריו של הגר"ד יחד עם ראשי ורבני הישיבה כאשר היכל הישיבה לוהט בריתחא דאורייתא מדברי תורתו של הגר"ד.

בסיום השיעור כללי נשא ראש הישיבה הגר"ד לנדו דברים לחזק את בני הישיבה ואמר: "לבני הישיבה היקרים שהולכים וגולים ממקום תורה למקום תורה. בוודאי שהלימוד לא כל כך פשוט במצב הזה אבל צריך להתחזק להרבות תורה בכל מקום. תתחזקו בלימוד התורה ותתעלו ותשמעו מה שרבותכם מלמדים אותכם ותתעלו. והקב"ה יעזור שבקרוב תחזרו למקומכם ותלמדו באותו מצב שהייתם רגילים והקב"ה יעזור שכולנו ובמיוחד הראש ישיבה הרב פוסטבסקי שמארח שירבה גבולו בתלמידים הגונים וכולנו נזכה במהרה לשקט ושלווה וגאולה קרובה במהרה בימנו אמן"

לאחר מכן נשא דברים ראש הישיבה הגאון רבי אבינועם פוטובסקי ששיבח את תלמידי הישיבה שעשו מאמץ רב לארח את תלמידי ישיבת "שכר שכיר" וכן בירך בחום את תלמידי ישיבת "שכר שכיר" שיצליחו ויתעלו במקום תורה המיוחד שהכינו להם עד יעבור זעם ויוכלו לשוב לישיבה בנתיבות. בדבריו אמר ראש הישיבה: "הגעתם כאן למנוחה ונחלה ונזכה ביחד להגדיל תורה תזכו להמשיך להיות שקועים בעמל התורה. יעקב אבינו שהיה שקוע בבית שם ועבר במשך 14 שנה ועמל ויגע בתורה ללא שינה שזהו הדבר היחיד שנותן סיפוק ואושר לאדם והדבר היחיד שמגן ומציל על כלל ישראל הנמצאים בגלות בצרה ובצוקה" ראש הישיבה הודה לכל בני הישיבה שהצטופפו, וטרחו במשך ימים כדי להכין מקום עבור כל האורחים והזכיר בדבריו את המדרש שמביא מהיכן ידע אברהם אבינו על מעלת מערת המכפלה ושקבורים שם אדם וחוה אלא כשהכין 3 פרים לאורחים אחד מהם ברח עד מערת המכפילה וכשרדף אחריו אברהם אבינו גילה את המערה ואת ריח גן עדן שקבורים שם אדם וחוה למרות שמספיק גם שני פרים בשביל לתת לשון בחרדל לשלושה מלאכים אלא כיון שהתאמץ בצורה מיוחדת בהכנסת אורחים לכן זכה למערת המכפילה. בסיום בירך ראש הישיבה את כל התלמידים שהתאמצו בשמחה ובמסירות בשביל הכנסת אורחים שיזכו למעלות מיוחדות.

בסיום המעמד נכנס ראש הישיבה הגאון רבי אבינועם פוטובסקי להתייעצות וברכה רבנו ראש הישיבה הגר"ד לנדו ששיבח שוב את העניין הגדול באירוח הישיבה מהדרום. לאחר מכן ליוו את ראש הישיבה הגר"ד לנדו בדרכו החוצה וחזרו לאחמ"כ לשקוע בהוויות אביי ורבא עם תחוששת התרוממות הרוח שמלווה את בחורי הישיבה להמשיך ולהתחזק בלימוד התורה ביתר שאת וביתר עוז.

הרב דב לנדו הרב אבינועם פוסטבסקי אור יהודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד