כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
"בחור טוב ונחמד"

זוהתה גופתו של אזרח זר שנרצח על ידי חמאס

משרד החוץ של טנזניה מסר כי אזרח טנזני נרצח על ידי חמאס ב-7 באוקטובר. הוא נרצח מחוץ לחדרו בקיבוץ ניר עוז וגופתו הועברה לבסיס שורה ביחד עם עשרות גופות של מחבלים

זוהתה גופתו של אזרח זר שנרצח על ידי חמאס
חורבות קיבוץ ניר עוז צילום: אריק מרמור, פלאש 90

משרד החוץ של טנזניה הודיע ​​ביום שישי על מותו של קלמנס פליקס מטנגה, בן 22, הצעיר הטנזני היה מתמחה חקלאות ונרצח ב-7 באוקטובר. קלמנס עבד בניר עוז, הוא הגיע לישראל באמצע ספטמבר.

גופתו של קלמנס זוהתה לאחר שהגיעה לארץ בדיקת DNA שנלקחה ממשפחתו, שמתגוררת בכפר נידח בטנזניה כך דיווח איתמר אייכנר באתר Ynet. יום לאחר שהבדיקה הגיעה לארץ, הגופה זוהתה. משרד החוץ פועל להטסת גופתו לטנזניה, משפחתו תזכה לקצבת נפגעי פעולות איבה כמו כל אחד מהאזרחים הזרים שנרצחו בפיגוע.

מחבלי חמאס רצחו אותו מחוץ לחדרו בקיבוץ וגופתו הועברה לבסיס שורה ביחד עם עשרות גופות של מחבלים, גופתו נחשדה בתחילה כגופת מחבל, בדיקת DNA גילתה כי הוא הטנזני הנעדר.

מנהל הרפת המשותפת לניר עם וניר עוז, יצחק אדלשטיין, סיפר ל-Ynet כי מטנגה "היה בחור טוב ונחמד. כואב הלב עליו". סטודנט נוסף מטנזניה, שביום הטבח עבד ברפת, לא נפגע והתחבא שם במשך ארבעה ימים, עד שחולץ. סטודנט אחר, ג'ושע מולל, מוגדר כחטוף.

קונסול הכבוד של טנזניה בישראל, קסביאן נוריאל צ'יריצ', סיפר כי לבקשתו צוות של יחידה מובחרת איתר את תרמיל הגב של מטנגה בחדרו בקיבוץ. "מצאנו שם את הדרכון והארנק עם קצת כסף מטנזניה ומחברות לימוד, זאת טרגדיה נוראית. ההורים שלחו אותו לישראל כדי שישפר את מצבם הכלכלי ועכשיו הוא נרצח והם יקבלו מביטוח לאומי קצבת נפגעי פעולות איבה".

ניר עוז עזה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד