ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"קיבלתי ציצית, תפילין ושבת"

עדות מצמררת מהתופת: "הבנתי שזה הרגעים האחרונים שלי" • צפו

עדות חדשה ומצמררת מהתופת של בן 22 שניצל בניסי ניסים מהמסיבה ברעים, הוא מספר כי בשלב מסוים ראה את המחבלים כשהם מתקרבים לכיוונו, והבין כי אלו רגעיו האחרונים. "אלוקים בבקשה אני רוצה לחיות, אני מקבל עלי ציצית, תפילין ושמירת שבת" • צפו

עדות מצמררת מהתופת: "הבנתי שזה הרגעים האחרונים שלי" • צפו
המסיבה ברעים צילום: יוסי זמיר / פלאש 90

עדות מצמררת של עמירם סבן בן 22 שהיה במסיבה ברעים, ומגולל את הרגעים הראשונים של הטבח, כשעדיין לא הבינו את גודל האסון. הוא היה עם מספר חברים שלא חלמו כי היום השחור בחייהם מגיע. "אלוקים בבקשה תעזור לי לצאת מפה עוד שניה פוגע בי כדור זהו אני נופל! המתח והאי וודאות לא עוזבים אותך".

הוא מספר: בשלב מסוים אנחנו בורחים עם 1200 איש כשכל מספר דקות אנחנו רואים כי הקבוצה מצטמצמת וכולם נופלים בזה אחר זה, אנחנו רצים בצורה מטורפת כשכדורים עפים לנו מתחת לרגלים.

עמירם ממשיך ומספר: "הגענו לחממה והתחבאנו שם אני ועוד 4 חברים, שמענו צעקות מהחממות שליד, פיצוצים ויריות ולאח"מ ראינו את המחבלים שנעצרו עם הטנדר בכניסה לחממה שהתחבאנו, הבנתי שזה הרגעים האחרונים שלנו,

התחבאתי מאחורי אחד העצים, התקשרתי לאמא שלי ונפרדתי ממנה, לאח"מ הבנתי שזהו אני עוד רגע מת, התחלתי להגיד שמע ישראל ואמרתי בבקשה אלוקים אם אני יוצא מפה חי אני מקבל עלי ציצית, תפילין ושמירת שבת".

ממשיך עמירם ואומר: "לא ברור מאיפה נכנס בנו לפתע רעיון לחתוך את הבד מהצד השני של החממה ומשם לצאת לכיוון השני, התחבאנו מספר דקות בחממה השנייה ולאח"מ התחלנו לרוץ בצורה מטורפת, הגענו לאזור נוסף של חממות ושם היו כ60 אנשים".

בהמשך דבריו מספר עמירם כי המשיכו לרוץ עם אותה קבוצה עד שהבחינו במכולה שעומדת באמצע ושם מקום, הוא מספר: "אנחנו רואים מכולה ענקית שעומדת באמצע שום מקום זה נס שאני לא מבין עד עכשיו, התחלנו לשבור את החלונות והדלת ואנחנו מגלים בפנים מזגן פועל על 16 מעלות, ותמי 4 עם מאות של חבילות כוסות בכיור, התחלנו להעביר שתיה לכולם, שתינו והתאווררנו, אחרי שעות שהיינו ללא שתיה ובחום".

עוד מוסיף עמירם: "ביקשתי שיחה מחבר ודיברתי עם ההורים, אבא שלי אמר לי שכדאי שנמשיך כי אם יגיעו לשם מחבלים אין סיכוי שנשרוד שם, המשכו כולם לאזור אחר, שם לפתע אנחנו רואים מספר רכבים שמפטרלים סביבנו חשבנו שזה מחבלים, אחד החברים רץ לכיוונם וזרק על אחד מהרכבים גרזן, מספר חברה התחילו לזרוק עליו אבנים, ואז יצא הנהג ואמר שהוא איתנו ושהגיע עם עוד כמה ממושב פטיש לסייע לנו".

מסיים עמירם ואומר: "הוא ועוד מספר רכבים הסיעו אותנו למושב, משם חילצו אותנו לבאר שבע ומשם הגענו כל אחד לביתו, עכשיו אני כאן ומספר את הסיפור הזה בשביל עוד כמה שלא הספיקו".

מלחמת חרבות ברזל מלחמה הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד