י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
עקץ את המארחים

"ירי בבתי חולים לא קיים בתורה": ארדואן סיים ביקור מתוח בגרמניה

נשיא טורקיה מדגיש כל העת את הצורך בהפסקת אש, אלא שקנצלר גרמניה שולץ דווקא תומך בזכותה של ישראל להגן על עצמה: "הסולידריות שלנו עם ישראל לא עומדת לדיון"

"ירי בבתי חולים לא קיים בתורה": ארדואן סיים ביקור מתוח בגרמניה
ארדואן נואם בפסגה צילום: דוברות נשיא טורקיה

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן סיים ביקור קצר ומתוח בגרמניה על רקע חילוקי דעות עמוקים בין שתי בעלות הברית של נאט"ו, גרמניה וטורקיה על המלחמה בעזה. ארדואן כינה את ישראל "מדינת טרור" והצביע על בעלות בריתה המערביות, כולל גרמניה, על תמיכה ב"מעשי הטבח" של הצבא בעזה.

מאידך, ביום שישי הדגיש קנצלר גרמניה, אולף שולץ, את זכותה של ישראל להגן על עצמה. "הסולידריות שלנו עם ישראל לא עומדת לדיון", אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם ארדואן.

"אנחנו לא חייבים שום דבר לישראל, אז אנחנו יכולים לדבר בחופשיות", אמר ארדואן, בהתייחסו בצורה עקיפה לאחריותה של גרמניה בשואה ולאופן שבו ברלין יכולה להשפיע על יחסיה עם ישראל. "אם היינו בחובות, לא יכולנו לדבר בצורה כל כך חופשית. אבל מי שנמצא בחובות לא יכול לדבר בחופשיות", אמר.

הוא גם ביקר את ישראל על המתקפה בעזה, ואמר שלתקיפות על ילדים ובתי חולים אין מקום בדת היהודית. "ירי בבתי חולים או הרג ילדים לא קיים בתורה, אתה לא יכול לעשות את זה", אמר ארדואן לכתבים.

זה היה הביקור הראשון של ארדואן בגרמניה מאז 2020, כאשר השתתף בכנס על לוב בברלין. לפני הביקור, הוא הגביר את הגינוי לישראל ואמר כי יש לה "תמיכה בלתי מוגבלת" מהמערב. הוא קרא בעבר להעמיד מנהיגים ישראלים לדין על פשעי מלחמה בבית הדין הבינלאומי בהאג וחזר על עמדתו – ועל עמדתה ארוכת השנים של טורקיה – שחמאס אינו "ארגון טרור" אלא מפלגה פוליטית שזכתה בבחירות.

 

טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד