כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בכו וניחמו את האבל

בין דמעות ותפילין: צעיר ישראלי אמר קדיש על אביו בצעדה בניו יורק

בין דמעות ותפילין: צעיר ישראלי אמר קדיש בצעדה בניו יורק לעילוי נשמת אביו שנפטר כמה ימים קודם לכן. שם הוא קיבל הזדמנות בלתי צפויה להתאבל ולהתנחם בפעם הראשונה מאז פטירת אביו

בין דמעות ותפילין: צעיר ישראלי אמר קדיש על אביו בצעדה בניו יורק
הנחת תפילין בצעדה צילום: Chabad.org

לאורך העצרת "מצעד למען ישראל" בוושינגטון הבירה, ב-14 בנובמבר, ניצלו אינספור גברים יהודים מבין 290,000 המשתתפים את ההזדמנות להניח תפילין. עבור חלקם, זו הייתה הפעם הראשונה שהם קיימו את המצווה, עבור אחרים זו הייתה הפעם הראשונה שהם עשו זאת מזה הרבה מאוד שנים. עבור איליה חיקאידזה מכפר סבא, הייתה זו גם הזדמנות בלתי צפויה להגיד קדיש בפעם הראשונה עבור אביו, שנפטר בישראל רק כמה ימים קודם לכן.

איליה עדיין היה במצב של הלם ואבל לא רק על פטירתו של אביו, אלא על שאיבד גם כמה חברים קרובים בפיגועי הטרור ב-7 באוקטובר, יצא לעצרת עם קבוצת חברים כי הרגיש שהיה חשוב להראות את תמיכתו במשפחתו ובחבריו בבית. "אני מנסה לעשות מה שאני יכול מכאן", אמר ל-Chabad.org. "זו החובה שלנו, ליידע אנשים מה באמת קרה, שכולם ידעו את האמת".

כאשר הוא וחבריו עשו את דרכם פנה אליהם הרב משה פינסון רב בחב"ד משכונת קראון הייטס ושאל אם הם רוצים להניח תפילין. הרב פינסון עזר למשתתפים לעשות זאת לאורך היום.

בעוד אחד מחבריו אמר במהירות כן לרב, איליה סירב. אך לאחר הפצרות חבריו החליט הצעיר הישראלי לעשות זאת. בדיוק כשעמד להניח תפילין, פנה אחד מחבריו לרב פינסון ואמר שאביו של איליה, שהיה חולה, בדיוק נפטר.

הרב פנה אל הבחור ואמר: "אני הולך להביא מניין כדי שתגיד קדיש, וכולנו נוכל לנחם אותך".

עם קבוצה קטנה של אנשים שהתאספו סביבו כשהוא מניח תפילין וכיפה התחיל איליה לבכות בעודו אומר את הקדיש.

"הוא רעד כמו עלה" אמר הרב פינסון. "כולם בכו. זה היה מאוד מרגש", אמר הרב. "זה היה רגע מאוד מיוחד עבור כל מי שעזר ליהודי לומר קדיש עבור אביו".

ניו יורק חב"ד מלחמת חרבות ברזל הנחת תפילין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד