כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
השווה את פוטין לחמאס

ביידן: "עזה והגדה צריכות להתאחד תחת רשות פלסטינית מתחדשת"

ארצות הברית בודקת מניעת ויזה נגד מתנחלים "קיצונים התוקפים אזרחים בגדה המערבית". הנשיא ביידן התייחס לרשות הפלסטינית, ואמר כי אחרי המלחמה צריך רשות פלסטינית "מתחדשת"

ביידן: "עזה והגדה צריכות להתאחד תחת רשות פלסטינית מתחדשת"
הנשיא ג'ו ביידן בישראל צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הנשיא ביידן פרסם מאמר דעה ב'וושינגטון פוסט' וציין כי "עזה והגדה צריכות להתאחד מחדש תחת מבנה ממשל אחד, בסופו של דבר תחת רשות פלסטינית מתחדשת", עוד כתב ביידן: "הדגשתי עם מנהיגי ישראל כי האלימות הקיצונית נגד פלסטינים בגדה המערבית חייבת להיפסק וכי המבצעים את האלימות חייבים לתת דין וחשבון. ארצות הברית מוכנה לנקוט בצעדים משלנו, לרבות איסורי ויזה נגד קיצונים התוקפים אזרחים בגדה המערבית".

עוד כתב ביידן: "גם פוטין וגם חמאס נלחמים למחוק דמוקרטיה שכנה מהמפה. וגם פוטין וגם חמאס מקווים למוטט את היציבות והאינטגרציה האזורית ולנצל את ההפרעה שנוצרה. אמריקה לא יכולה, ולא תיתן לזה לקרות. למען האינטרסים הביטחוניים הלאומיים שלנו - ולטובת העולם כולו".

"אנו מגייסים בעלי ברית ושותפים כדי לעמוד מול התוקפים ולהתקדם לעבר עתיד מזהיר ושליו יותר. העולם מסתכל עלינו לפתור את הבעיות של זמננו. זו חובת המנהיגות, ואמריקה תוביל. שכן אם נתרחק מהאתגרים של היום, הסיכון לסכסוך עלול להתפשט, והעלויות להתמודד איתם רק יגדלו. לא ניתן לזה לקרות" כתב ביידן.

ביידן הזכיר את מלחמות העולם: "אנו יודעים משתי מלחמות עולם במאה הקודמת שכאשר התוקפנות באירופה לא נענתה, המשבר אינו שורף את עצמו. זה משך את אמריקה פנימה ישירות. לכן המחויבות שלנו לאוקראינה כיום היא השקעה בביטחון שלנו. זה מונע מחר סכסוך רחב יותר" אמר, "אנו מספקים להם נשק וסיוע כלכלי כדי לעצור את מסע הכיבוש של פוטין, לפני שהסכסוך יתפשט רחוק יותר".

"אנו עומדים איתן עם העם בישראל כשהוא מגן על עצמו מפני חמאס. ב-7 באוקטובר חמאס טבח ב-1,200 בני אדם, בהם 35 אזרחים אמריקאים, בזוועה הקשה ביותר שבוצעה נגד העם היהודי ביום אחד מאז השואה. תינוקות ופעוטות, אמהות ואבות, סבים וסבתות, אנשים עם מוגבלויות, אפילו ניצולי שואה נפגעו ונרצחו. משפחות שלמות נטבחו בבתיהם. צעירים נורו בפסטיבל מוזיקה. גופות מלאות בכדורים נשרפו ללא יכולת זיהוי. ובמשך יותר מחודש, משפחותיהם של יותר מ-200 בני ערובה שנחטפוו על ידי חמאס, כולל תינוקות ואמריקאים, חיות בגיהנום, מחכות בדאגה לגלות אם יקיריהם חיים או מתים. בזמן כתיבת שורות אלה, הצוות שלי ואני עובדים שעה אחר שעה ועושים כל שביכולתנו כדי לשחרר את בני הערובה" כתב ביידן.

ביידן התייחס למדינה פלסטינית: "לעם הפלסטיני מגיע מדינה משלו ועתיד חופשי מחמאס. כואב הלב מהתמונות שיצאו מעזה וממותם של אלפים רבים של אזרחים, כולל ילדים. ילדים פלסטינים בוכים על הורים. הורים כותבים את שם ילדם על היד או הרגל כדי שניתן יהיה לזהות אותם אם יקרה הגרוע מכל. אחיות ורופאים פלסטיניים מנסים נואשות להציל חיים עם מעט משאבים. חיי פלסטינים חפים מפשע שאבדו הם טרגדיה שמפרקת משפחות וקהילות".

לסיום כתב ביידן: "אסור לעזה לשמש כפלטפורמה לטרור. אסור שתהיה עקירה בכוח של פלסטינים מעזה, אין כיבוש מחדש ואין מצור ואין צמצום שטחים. אחרי שהמלחמה הזו תסתיים, הקולות של העם הפלסטיני ושאיפותיהם חייבים להיות במרכז הממשל, פתרון שתי מדינות - שני עמים שחיים זה לצד זה במידות שוות של חופש, הזדמנויות וכבוד - הוא המקום אליו הדרך לשלום חייבת להוביל".

 

 

 

 

חמאס עזה ארצות הברית ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד