י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האמריקאים מכחישים

הוושינגטון פוסט: ארה"ב, ישראל וחמאס קרובות להסכם שחרור חטופים

ארה"ב ישראל וחמאס קרובות להסכם לשחרור בני ערובה כולל הפסקה של חמישה ימים בלחימה, תוך פיקוח אווירי של ישראל. עשרות נשים וילדים ישוחררו מהשבי בעזה, כך מדווח הוושינגטון פוסט

הוושינגטון פוסט: ארה"ב, ישראל וחמאס קרובות להסכם שחרור חטופים
הלחימה בעזה צילום: דובר צה"ל

ישראל וחמאס קרובות להסכם בתיווך ארה"ב, על פי ההסכם עשרות נשים וילדים החטופים בעזה ישוחררו בתמורה להפסקת אש של חמישה ימים בלחימה, כך דיווח ה'וושינגטון פוסט'. על פי הדיווח, השחרור עשוי להתחיל במהלך הימים הקרובים.

מערכת מפורטת של שישה עמודים של תנאים כתובים תחייב את כל הצדדים להקפיא את פעולות הלחימה למשך חמישה ימים לפחות, 50 בני ערובה ראשוניים או יותר ישוחררו בקבוצות קטנות יותר כל 24 שעות. לא ברור כמה מתוך 239 האנשים שנמצאים בשבי בעזה ישוחררו במסגרת העסקה. כמו כן דווח כי יהיה פיקוח ישראלי מהאוויר על התנועה על הקרקע כדי לשלוט על הפסקת האש.

הפסקת הלחימה נועדה גם לאפשר הגדלה משמעותית של היקף הסיוע ההומניטרי, כולל הכנסת דלק ממצרים.

"עשינו התקדמות מסוימת לאחרונה ועבדנו קשה כדי לקדם את זה, אבל זה נשאר מצב הפכפך", אמר גורם בממשל בעילום שם. לאחר פרסום הדברים, דוברת המועצה לביטחון לאומי, אדריאן ווטסון, צייצה בטוויטר כי "עדיין אין עסקה אבל אנחנו ממשיכים לעבוד קשה כדי להשיג עסקה".

מתווה ההסכם נוצר במהלך שבועות של שיחות בקטאר, בין ישראל, ארצות הברית וחמאס, מיוצגים בעקיפין על ידי מתווכים קטארים. אך לא ברור אם ישראל תסכים להשהות זמנית את המתקפה שלה בעזה.

 

 

 

 

 

חמאס עזה חטופים קטאר מלחמת חרבות ברזל הפסקת אש ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד