כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

תקלות בהליכון – המדריך למשתמש

הליכונים חשמליים מצוידים במערכת אלקטרונית שמיועדת לצרכים שונים. אחד מהם הוא ניטור עצמי של המערכת וזיהוי תקלות בהליכון שמחייבות תשומת לב מהירה לתיקון על מנת להימנע מנזק נוסף למכשיר וכמובן לשמור על בריאות המשתמש. בימינו קיים סטנדרט בתחום כך שלא משנה איזה הליכון תרכשו, במידה ומתרחשת תקלה מסוג מסויים, תקבלו את החיווי שלה על פני המסך עם קוד מוסכם

תקלות בהליכון – המדריך למשתמש
הליכון חשמלי צילום: פיקסביי

בשורות הקרובות נסקור בפניכם מספר תקלות נפוצות בהליכון ומה צריך לעשות כאשר מקבלים חיווי עם קוד התקלה שלהן.

תקלה e1 בהליכון

כשמדברים על תקלות בהליכון, תקלה e1 נחשבת להכי נפוצה. תקלה e1 בהליכון עשויה לנבוע ממספר גורמים, ביניהם בעיות בחיבורי החשמל, חיישן מהירות תקול, בעיה בכרטיס האלקטרוני של המכשיר וכמו כן, רצועה תקועה שאינה מתוחזקת היטב ולא משומנת כמו שצריך. מה עושים כאשר מופיעה תקלה e1 בהליכון? לפעמים כל מה שצריך לעשות זה לנתק את המכשיר מהחשמל, להמתין 20 שניות ולחבר שנית וקוד התקלה הזה פשוט אינו חוזר להופיע. במידה והדבר לא עוזר, יש לפנות אל טכנאי הליכון מקצועי.

תקלה e2 בהליכון

אי אפשר לסקור תקלות בהליכון נפוצות מבלי לציין גם את תקלה e2 שמופיעה כאשר ההליכון סובל מבעיות בכרטיס האלקטרוני שלו. הכרטיס האלקטרוני הוא זה שאחראי על התקשורת של הרצועה והצג עם המנוע וכאשר ישנן בעיות איתו מופיע חיווי שלמעשה מפסיק את פעולת ההליכון. קיימת עוד תקלה שנכללת תחת ההגדרה של תקלה e2 והיא עומס יתר, במיוחד כאשר המנוע מתחמם יתר על המידה. על מנת לטפל בקוד תקלהe2  בהליכון ועוד לפני שאתם יוצרים קשר עם טכנאי, נתקו את המכשיר מהחשמל למספר שעות ונסו להשתמש בו שנית, לאחר ששימנתם את הרצועה למקרה ומדובר בהתחממות יתר.

תקלה e3 בהליכון

תקלה זו מופיעה בעיקר כאשר ישנה בעיה עם חיישן המהירות של ההליכון, אך גם עם חיישן השיפוע, כך שמדובר בבעיה אלקטרונית. תיקון תקלה e3 בהליכון יכול להתבצע בקלות על ידי טכנאי מקצועי, למשל כמו זה שתמצאו בטרדמיל.

תקלות e4 ו-e5 בהליכון

תקלות בהליכון יכולות להיות גם יותר חמורות, למשל כאשר מדובר בתקלה e4 אשר מעידה על קצר חשמלי במנוע או לחלופין, בעיה חשמלית בלוח הבקרה (שליטה על מהירות, שיפוע וכו'). אם הופיעה תקלה בהליכון e4 יחד עם ריח שרוף, אין להמשיך להשתמש בהליכון בשום אופן ויש להזמין טכנאי באופן דחוף. גם תקלה e5 בהליכון נחשבת לחמורה והיא נובעת עקב הפעלת לחץ על המנוע, מה שיכול להתרחש במצב בו המנוע סובל מתקלה כלשהי או במקרים אחרים פשוטים יותר, בהם החגורה אינה ממוקמת טוב ויוצרת לחץ על המנוע.

תקלות בהליכון e6 ו-e7

תקלות בהליכון יכולות פעמים רבות לנבוע עקב שימוש-יתר, כלומר, שימוש בהליכון מעבר ליכולותיו, מה שמתבטא בתקלה e6 או e7 בהליכון – שתי תקלות כמעט זהות. למעשה, אם אתם מספר נפשות במשפחה שרצות אחת אחרי השנייה עם שיפועים, הדבר יכול לגרום להתחממות יתר של מנוע יצירת השיפוע ולהופעת קודי התקלה הללו.

תקלות e8 ו- e9

תקלות בהליכון מסוגe8  ו-e9 הינן בעלות משמעות שונה עבור סוגי ודגמי הליכונים שונים ולכן לא ניתן לתת  הגדרה כוללת לגביהן. תיקון הליכונים עם תקלות מהסוג הזה יתבצע רק לאחר שהטכנאי יזהה את סוג ההליכון וישאל אתכם כמה זמן יש לכם אותו, מתי הופיעה התקלה (בתחילת, באמצע או זמן רב בתוך האימון) ומהי מידת השימוש שלכם בו. בהתאם לכך הוא ידע לאבחן ממה נובעת התקלה וכיצד ניתן לטפל בה.

תקלות בהליכון שאינן מסוג e

חשוב לציין כי ישנן גם עוד תקלות בהליכון שאינן עם קודי תקלה מסוג e, בין היתר תקלות שקשורות לרצועה, לצג, להליכון שאינו נדלק, להליכון שאינו יציב במקומו, לרעשים בעת פעולת ההליכון ועוד. טכנאי הליכונים מקצועי ידע לאבחן ולטפל בכולן, במחירים נוחים שגם כוללים אחריות על החלקים והעבודה.

 

 

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד