כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שהעולם ישפוט במו עיניו

משלחת גורמי משפט מרחבי העולם הגיעו לסיור בדרום

ראשי מערכות תביעה ותובעים בכירים מגרמניה, ארה"ב, צרפת, ארגנטינה ואוסטריה - מדינות שאזרחיהן נרצחו או נחטפו במתקפת החמאס בדרום ביקרו ביישובי העוטף. הם קיבלו סקירות מדובר צה"ל, משטרת ישראל והשב"כ

משלחת גורמי משפט מרחבי העולם הגיעו לסיור בדרום
חורבות קיבוץ ניר עוז צילום: אריק מרמור, פלאש 90

ביוזמת משרד החוץ ומשרד המשפטים, ביקרו בישראל בסוף השבוע האחרון ראשי מערכות תביעה ותובעים בכירים מגרמניה, ארה"ב, צרפת, ארגנטינה ואוסטריה - מדינות שאזרחיהן נרצחו או נחטפו במתקפת החמאס בדרום. הם נפגשו עם נציגי אגף היועץ המשפטי במשרד החוץ ואנשי הפרקליטות וייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, וכן קיבלו סקירות מנציגים בכירים של המשרדים, כמו גם של דובר צה"ל, משטרת ישראל, השב"כ ועוד.

מטרת המשלחת הייתה בין היתר לקדם חקירות והעמדות לדין נגד חמאס ובכיריו על מנת להגביר את הלחץ על ארגון הטרור בחזית המשפטית.

התובעים הבכירים סיירו בקיבוצי העוטף, ביקרו בשדרות ונפגשו עם נציגי משפחות החטופים והנרצחים. בנוסף, נפגשו התובעים עם פרקליט המדינה, עמית אייסמן, אשר שיתף אותם בחלק מהאתגרים והפעולות של הפרקליטות בליווי חקירת המחבלים, וקיבלו תדרוכים על הפעילות המדינית והמשפטית במשרד החוץ מפי ראשת המערך המדיני אסטרטגי עליזה בן נון והיועץ המשפטי של המשרד טל בקר. בנוסף, קיבלה המשלחת סקירה על ארגון החמאס והפשעים שביצעו אנשיו מבכירי מערכת הביטחון, משטרת ישראל.

חברי המשלחת בביקור: צילום שלומי אמסלם משרד החוץ

בנוסף התובעים צפו בסרט דובר צה''ל המתעד את זוועות חמאס ב-7 באוקטובר.

לאחר המפגש עם משפחות החטופים והנרצחים, אמר התובע הכללי של מדינת ויג'יניה, ג'ייסון מיארז: "הפשעים הנתעבים של חמאס אינם מכוונים רק נגד ישראלים, אלא נגד האנושות כולה. אנחנו נעשה כל שביכולתנו על מנת להילחם בארגון ובאנשיו, בכל מקום בו הם נמצאים".

במשלחת השתתפו התובע הראשי של ארגנטינה, ראש התביעה נגד טרור של צרפת, סגן התובע הכללי הפדראלי של גרמניה, סגן התובע הכללי של אוסטריה, ראש המחלקת למאבק בטרור במשרד המשפטים הפדראלי של ארה"ב והתובע הכללי של מדינת וירג'יניה. כמו כן, השתתפו במשלחת ונציגים בכירים נוספים מהמדינות הללו, כולל נציגי משטרה ומערכות אכיפת החוק.

משרד החוץ חמאס עזה חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד