כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
מסר של יציבות

דיווח: שר האוצר תומך בהשארת הנגיד לקדנציה נוספת

השארתו של הנגיד בעת הנוכחית תשדר מסר של יציבות אזורית ותסייע במניעת זעזועים שיבואו עם החלפתו בנגיד חדש | כעת ההחלטה נפלה לפתחו של ראש הממשלה

דיווח: שר האוצר תומך בהשארת הנגיד לקדנציה נוספת
נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עם פרוץ המלחמה הודיע נגיד בנק ישראל כי נוכח מצב החירום ואתגרי הכלכלה הישראלית הוא מקבל על עצמו את הבקשה כי יאריך את כהונתו, לפחות, עד 'תום תקופת החירום'. כעת מדווח ב'N12' כי שר האוצר תומך בהשארת הנגיד לקדנציה נוספת בת חמש שנים.

כלכלנים בכירים אמרו בשבועות האחרונים כי השארתו של הנגיד, שנחשב מוערך בבנקים העולמיים ובכלכלה הגלובלית, תשדר מסר של יציבות בעת הנוכחית. כעת ההחלטה נמצאת אצל ראש הממשלה נתניהו שיידרש להחליט האם ללכת עם ההמלצה של שר האוצר ובכירי המשק.

לפני כחודש הנגיד התבטא בנוגע למקורות המימון של הלחימה ושיקום העוטף ואמר כי "לכל מלחמה יש ממד תקציבי ולפיכך אני בקשר רציף עם שר האוצר מתחילת המלחמה. ההתנהלות התקציבית חשובה. יש לייצר בשלב הראשון מקורות מימון, כאשר בשלב הבא יש להגדיל את מסגרת התקציב. התחזית שפרסמנו היום מבוססת על מלחמה שעיקרה בדרום. עם זאת, התפתחויות נוספות במלחמה ישנו את התחזית שלנו באופן מהותי".

בהתייחסותו לאינפלציה אמר נגיד בנק ישראל כי "צפויה התפתחות משמעותית ברמת המחירים בעקבות המלחמה. נכנסו למלחמה כשהאינפלציה מעל ליעד שלנו. עם זאת, ראינו מגמת התמתנות בחודשים האחרונים".

בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד