כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בים סוף

החות'ים טוענים: חטפנו ספינת משא "ישראלית" עם 22 אנשי צוות

הערוץ הסעודי אל-חדת' מדווח כי החות'ים בתימן חטפו "ספינת משא ישראלית" בשם גלקסי לידר ששטה בים האדום. נטען שיש עליה 22 אנשי צוות. אן על כך אישור מגורם רשמי אחר

החות'ים טוענים: חטפנו ספינת משא "ישראלית" עם 22 אנשי צוות
ספינה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

הערוץ הסעודי אל-חדת' מדווח ממקורותיו כי החות'ים בתימן חטפו "ספינת משא ישראלית" בשם גלקסי לידר ששטה בים האדום. נטען כי יש עליה 22 אנשי צוות. לדיווח אין אישור כרגע ממקור אחר. הדובר הצבאי של החות'ים מבטיח הודעה בשעות הקרובות. הספינה המדוברת שטה תחת דגל איי הבהאמה, והיא שידרה לאחרונה לפני כ-26 שעות.


עוד דיווח הערוץ הסעודי, כי החות'ים, השולטים בבירה צנעא, דרשו ממדינות ברחבי העולם להחזיר את אזרחיהן העובדים על צוותי ספינות "ישראליות" וכן להודיע ​​לאניותיהן להתרחק מהספינות הללו.

מצה"ל נמסר: "אירוע חטיפת ספינת המשא על ידי הח'ותים סמוך לתימן בדרום הים האדום הוא אירוע חמור מאוד ברמה העולמית. מדובר בספינה שיצאה מטורקיה בדרכה להודו עם צוות אזרחי בינלאומי, ללא ישראליים. לא מדובר בספינה ישראלית".

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "אנו מגנים בתוקף את ההתקפה האיראנית נגד ספינה בינלאומית. האוניה בבעלות חברה בריטית המופעלת על ידי חברה יפנית, נחטפה בהכוונה איראנית על ידי מליציית הח'ותים בתימן. על סיפונה של האונייה 25 אנשי צוות מלאומים שונים, בהם: אוקראינים, בולגרים, פיליפינים ומקסיקנים. בספינה לא נכחו ישראלים. זהו מעשה טרור איראני נוסף אשר מבטא קפיצת מדרגה בתוקפנות של איראן כנגד אזרחי העולם החופשי, ומייצר משמעויות בינ"ל לגבי ביטחון נתיבי השייט העולמיים".

מאז תחילת המלחמה בעזה הודיעה הקבוצה החות'ית לא אחת כי ביצעה תקיפות של טילים בליסטיים ומל"טים לישראל, לרבות מטרות צבאיות בעיר אילת.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד